آفتاب

مردم تخلف‌ها را به سامانه ۱۳۵ اعلام کنند/ آخرین وضعیت خودروهای لوکس قاچاق

مردم تخلف‌ها را به سامانه ۱۳۵ اعلام کنند/ آخرین وضعیت خودروهای لوکس قاچاق

معاون وزیر دادگستری و سرپرست سازمان تعزیرات تاکید کرد: از مردم تقاضا دارم به محض مطلع شدن از تخلفی آن را اعلام کنند و از طریق سامانه ۱۳۵ می‌توانند گزارش‌ها خود را در هر ساعتی اعلام کنند تا رسیدگی شود تا نظم بازار حفظ شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ایلنا، عبدالعلی میرکوهی، معاون وزیر دادگستری و سرپرست سازمان تعزیرات در نشست خبری گفت: یکی از اقدامات مهم اصحاب رسانه ایجاد شفافیت است. شفاف‌سازی مسائل نقش موثری در توسعه سلامت جامعه دارد.

رسانه‌ها سازمان تعزیرات را در ایام عید یاری کنند

او با بیان اینکه خطاب به اصحاب رسانه‌ها اظهار داشت: تقاضا دارم در ایام عید همچنان سازمان تعزیرات را یاری کنید که در وظیفه خود در جهت حمایت از مصرف‌کنندگان و حفظ نظم و برخورد با متخلفان موفق باشند. شما با پوشش خبری از گشت‌های مشترک از شعب سیار سازمان می‌توانید اسباب آرامش مردم را فراهم کنید. شما اگر با اطلاع‌رسانی هدفمند می‌توانید مردم را به بهبود فضای کسب کار کمک کنید.

در بازار اسلامی شان نظام و حرمت مشتری را حفظ می‌شود

معاون وزیر دادگستری خطاب به بازاریان و کسبه تصریح کرد: حفظ نظم و امنیت و رونق در توجه بازاریان و کسبه است. حرمت مسجد با متولی است. بازاریان تکلیف دارند حقوق مصرف‌کننده را حفظ کنند و با دستگاه نظارتی مانند تعزیرات صادقانه همکاری کنند. ما حرمت بازار اسلامی را داریم که بسیار مهم است. بازار اسلامی باید امن‌ترین بازار دنیا باشد. باید در آن، شان نظام و حرمت مشتری را حفظ کند. 

مردم تخلف‌ها را به سامانه ۱۳۵ اعلام کنند

میرکوهی ادامه داد: ما اطمینان داریم اکثریت کسبه این گونه عمل می‌کنند. البته اندک سودجویانی هم هستند که شان بازاریان را خدشه‌دار می‌کنند. همکاران ما، در بازارهای پرتردد و پایانه‌ها و در بحث حمل و نقل و همه‌جا حضور خواهند داشت و اگر تخلفی ببینند سریع و جدی برخورد می‌کنند. از مردم تقاضا دارم به محض مطلع شدن از تخلفی آن را اعلام کنند و از طریق سامانه ۱۳۵ می‌توانند گزارش‌ها خود را در هر ساعتی اعلام کنند تا رسیدگی شود تا نظم بازار حفظ شود.

آخرین وضعیت خودروهای لوکس قاچاق 

او در مورد خودروهای لوکسی که ضبط می‌شوند، خاطرنشان کرد: قانون مبارزه با قاچاق که سال ۹۲ تصویب شد، این موضوع را تعیین تکلیف کرد؛ به‌خصوص با آیین‌نامه‌هایی که موجود است و در حال تهیه شدن هستند، بسیاری از مشکلات حل شده‌اند تا با آنها برخورد قاطع شود. 

سرپرست سازمان تعزیرات با بیان اینکه مطابق مواد ۵۵ و۵۶ قانون مبارزه با قاچاق پیش‌بینی شده است که اگر کالای ضبط شود، امحا صورت بگیرد، ابراز داشت: اگر کالای کشف‌شده، کالایی مصرفی مانند کالای لوکس باشد، اگر امکان صادر کردن و فروش داشته باشد و آن را در داخل مصرف نکرد، آن کالا صادر می‌شود و از پول آن برای مبارزه با قاچاق استفاده می‌شود و اگر نشود امحا می‌شود. آیین‌نامه و قانون و سیاست‌های ملی و فرمایشات رهبری مشخص کرده است که این کالاها باید منهدم یا صادر شود. سازمان فروش املاک تملیکی همین رویه را پیش گرفته است. سازمان تعزیرات و دستگاه قصایی نیز به همین شکل برخورد می‌کنند. اگر کالایی هم باشد که به تولید اشتغال لطمه نزند و در داخل مشابه آن وجود نداشته نباشد، می‌شود از آن استفاده کرد.

ادامه دارد... 

 

کد N1656082

وبگردی