آفتاب

رسیدگی به تخلفات انتخاباتی باید با اهتمام جدی صورت گیرد

رسیدگی به تخلفات انتخاباتی باید با اهتمام جدی صورت گیرد

رییس دادگستری تهران گفت: در پاسخ دادن به استعلامات مربوط به انتخابات آتی کشورمان ضرورت دارد مراتب در زمان مقرر و به نحو دقیق انجام شود تا شاهد خللی در این خصوص نباشیم.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در آخرین نشست شورای قضایی استان تهران، با اشاره به فعالیت دستگاه قضایی در ایام تعطیلات نوروز، گفت: ایجاد امنیت برای شهروندان از جمله بدیهی‌ترین وظایف دستگاه قضایی در کنار سایر مراجع ذی‌صلاح قانونی است و با برنامه کشیک منسجم و منظم باید در جهت تحقق این هدف مقدس گام برداریم. یکی دیگر از امور مهم مقارن با حلول سال جدید پاسخ دادن به استعلامات مربوط به انتخابات آتی کشورمان است و ضرورت دارد مراتب در زمان مقرر و به نحو دقیق انجام شود تا شاهد خللی در این خصوص نباشیم.

او افزود: ما در خصوص انتخابات مأموریت های متعدد و متنوعی داریم از قبیل پاسخگویی به استعلامات، پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی بویژه در حوزه سوء استفاده از اموال دولتی و عمومی، همکاری در جهت تأمین امنیت و سلامت انتخابات و رسیدگی ویژه به پرونده ها و تخلفات انتخاباتی که در این زمینه ها برنامه ریزی لازم انجام شده و باید در اجرای آن اهتمام جدی به عمل آید.

رییس شورای قضایی استان تهران، ضمن ابراز تاسف از بالا بودن آمار پرونده‌های تجدیدوقت شده به جهت عدم وصول استعلامات ثبتی و نظریه پزشکی قانونی و همچنین عدم اعزام به‌موقع زندانی، متذکر شد: این معضل باید به دقت آسیب شناسی شده و سپس با برنامه ریزی دقیق مرتفع یا به صفر نزدیک شود و در این مسیر هر اقدامی که بتواند در کاهش آمار پرونده‌های فوق موثر باشد، مانند اصلاح سیستم الکترونیکی، استفاده بهینه از CMS و آموزش مستمر کاربران و ... حتما باید به مرحله اجرا در آیند.

او در ادامه، به امر مهم نظارت بر واحدهای قضایی و عملکرد آنها به ویژه نظارت موضوعی در سال 1396 تاکید کرد.

اسماعیلی افزود: بحمدالله در سالی که آن را پشت سر می‌گذاریم در عرصه های مختلف اقدامات خوبی صورت گرفته که جا دارد از همه اعضای شورای قضایی استان تهران و همکاران محترم آنان بدین جهت صمیمانه تشکر کنم، اما با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مضاعف در سال آتی باید خدمات قضایی بهتری به مردم ارائه کنیم، چون اگر امسال و سال آینده از جهت انجام وظایف محوله در یک سطح قرار گیرند به مصداق حدیث معصوم(ع) مغبون خواهیم شد و اگر در سال آتی میزان خدمات ما تنزل یابد جزء زیانکاران شمرده می‌شویم؛ بنابراین ضروری است ضمن ارزیابی عملکرد سال 1395 در ابعاد مختلف، برنامه ریزی کنیم تا خدمات ما در سال پیش رو بهبود پیدا کند.

رییس کل دادگستری استان تهران ضمن بیان بخشی از وصایای لقمان حکیم به فرزندش در خصوص نگرش صحیح به دنیا و آخرت و اینکه انسان از بدو تولد روز به روز از دنیا و زندگی آن فاصله گرفته و به آخرت و زندگی جاودانه نزدیک می شود و به لحاظ موقتی و کوتاه بودن زندگی دنیوی و دائمی و طولانی بودن حیات اخروی انسان باید عمران و آبادانی منزل آخرت را مدنظر داشته باشد، گفت: ما در چند صباحی که در این دنیا به سر می‌بریم هم دارای اعمال فردی و هم اعمال شغلی و اداری هستیم و انجام تکالیف و وظایف محوله در محدوده اعمال شغلی و اداری انسان برای عمران و آباد کردن جهان آخرت موثرتر است و لازم است بیشتر مورد توجه قرار گرفته و مرتباً ارزیابی شود تا ان شاءالله با توفیقات الهی به نقطه ای برسیم که اعمال ما جملگی در مسیر آباد کردن منزل آخرت باشد.

در این جلسه مصوبات نشست قبل شورا به دقت پیگیری شد و پس از انجام بحث های کارشناسی لازم، حسب مورد تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید، ضمنا تعدادی از حاضرین به بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت خود پرداختند.

کد N1655555

وبگردی