آفتاب
سفیر لهستان در ایران:

کمیسیون مشترک ایران و لهستان تشکیل می شود

کمیسیون مشترک ایران و لهستان تشکیل می شود

قزوین- سفیر لهستان در ایران گفت: با تشکیل کمیسیون مشترک ایران و لهستان بستر توسعه روابط تجاری و بازرگانی دو کشور تسریع و هموار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،هیئت تجاری وسرمایه گذاری کشور لهستان روز سه شنبه در سفر یک روزه به قزوین با حضور در شهرک  صنعتی کاسپین با توانمندی های صنعتی استان قزوین آشنا شدند.

در این سفر که یولیوش گویو سفیر لهستان در ایران و آندره پیلات نایب رئیس اتاق بازرگانی لهستان هم حضور داشتند در خصوص راههای سرمایه گذاری مشترک تبئال نظر و گفتگو شد.

در ادامه یولیوش گویو سفیر لهستان در ایران اظهارداشت: با رفع تحریم ها در یک سال گذشته شاهد افزایش حجم مبادلات ایران و لهستان تا سه برابر هستیم که این روند می تواند بیشتر شود.

وی افزود: کشور ایران به عنوان یک شریک اقتصادی بسیار موفق و خوب برای لهستان محسوب می شود و با توانمندی هایی که شما دارید می توانید در عرصه جهانی نیز موفق باشید.

سفیر لهستان در ایران گفت: کشور ایران در علم و دانش نیز به قله های اوج رسیده و در بخش پزشکی به پیشرفت های خوبی رسیده که برای ما جالب است.

گویو تصریح کرد: تولیدات ما در صنعت می تواند مورد توجه ایرانی ها قرار گیرد و در بازارهای شما مشتری داشته باشد و برای تبادل اقتصادی آماده ایم.

وی بیان کرد: بستر توسعه مناسبات تجاری بین ایران و لهستان بخوبی فراهم است و اطمینان داریم در صورت برنامه ریزی مناسب و سفر هیئت های تجاری دو کشور می توانیم کارهای بزذرگ و مشترکی را عملیاتی کنیم.

سفیر لهستان در ایران از افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و لهستان ابراز خرسندی کرد و یادآورشد: پس از مذاکرات هسته ای شاهد افزایش سه برابری مبادلات تجاری وی بیان کرد: در یک سال گذشته که تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران برداشته شده و حجم مبادلات ایران و لهستان به سه برابر میزان قبلی افزایش یافته است.

سفیر لهستان در ایران افزود: در بخش های حمل و نقل، تولید مواد غذایی، فعالیتهای کشاورزی، معدن و حمل و نقل دریایی، ماشین‌آلات معدنی، ساخت نیروگاه زمینه‌های همکاری مشترک وجود دارد که ما نیز استقبال می کنیم.

وی بیان کرد: همچنین عرصه بهداشتی، دارویی، تکنولوژی‌ بهره‌وری انرژی، جهیزات پزشکی، پواشک و تولید لوازم خانگی از دیگر زمینه‌های همکاری دو کشور است و امیدواریم بتوانیم در بسیاری از این عرصه ها فعالتر عمل کنیم.

سفیر لهستان در ایران گفت: با توجه به مناسبات سیاسی و بازرگانی دو کشور خوشبختانه در لهستان برنامه ای داریم با نام «به سوی ایران» که این طرح می تواند به تقویت همکاری‌های دو کشور کمک کند.

گویو تصریح کرد: با راه اندازی کمیسیون مشترک در یک سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود.

وی افزود: در کشور ما ریسک سرمایه گذاری بسیار کم است و از سرمایه ‌گذاری خارجی بویژه تجار ایرانی در کشور لهستان استقبال می‌کنیم و آماده ایم ابزارهای تشویقی را نیز برای شما اعمال کنیم.

گویو اضافه کرد: کشور لهستان به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا و داشتن ثبات سیاسی و اقتصادی پایدار شرایط بسیار خوبی برای حضور ایرانیها و کالای ایرانی دارد.

وی بیان کرد: مقرر شده تا پرواز مستقیم لهستان به ایران دایر شود که با تحقق آن می توان به توسعه روابط تجاری امیدوار تر شد.

کد N1655540

وبگردی