آفتاب

نظر برخی آقایان به شورا­ها مثبت نیست/ شرایط در شورای عالی‌استان‌ها وخیم است

نظر برخی آقایان به شورا­ها مثبت نیست/ شرایط در شورای عالی‌استان‌ها وخیم است

عضو هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: نظر بعضی آقایان نسبت به شورا­ها مثبت نیست و این بی اعتمادی موجب شده است،­شورای عالی استا­ن­‌ها آن­گونه که باید حمایت نشود.

­زهرا سلیمی اخگر،­عضو هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها،مشکلات این نهاد را در نبود حمایت و اعتماد نسبت به نهاد­های شورایی دانست و گفت: در این دوره همه تلاش خود را برای رساندن طرح ها و مصوبات در راستای حل مشکلات شهرداری و شوارها انجام دادیم، اما نظر بعضی آقایان نسبت به شورا­ها مثبت نیست و این بی اعتمادی  موجب شده است،­شورای عالی استا­ن­‌ها آن­گونه که باید حمایت نشود.

نماینده مردم لالجین همدان در شورای شهر، این ارگان را در میان مردم و مسئولان ناشناخته خواند و ادامه داد­:­ بسیاری از نهاد­ها و ارگان­‌ها از شورای‌های فرادست هیچ‌گونه شناختی ندارند و این ضعف بزرگی است. اگر این جایگاه را می­ شناختند به راحتی می­ توانستند از پتانسیل‌های شورای عالی استان­‌ها استفاده کنند. شرایط به حدی وخیم است که در ابتدای برخی جلسات باید پیش از شروع جلسات توضیح دهیم شورای عالی استان­ها چه هست، چه می­‌کند و چه می خواهد!

سلیمی اخگر با اشاره به اینکه شورای عالی استان­‌ها برای برگزاری جلساتش حتی مکان مشخصی ندارد،­اظهار کرد:­جلسات شورای­‌عالی در سالن هتل برگزار می‌­شود و ساختمان دبیرخانه شورای عالی استان­‌ها هم متعلق به سازمان همیاری­ شهرداری‌‌ها است. جلساتی هم که به تصویب طرح‌­ها اختصاص دارد در ساختمان  قدیم مجلس  شورای اسلامی برگزار می‌‌شود.

وی بحران اصلی  شورای­ عالی استان­ را اعضای آن دانست و ادامه داد: افراد قوی باید به شوراهای فرادست راه پیدا کنند،­افرادی قوی که رویکرد و تجربه اجرایی دارند و می‌توانند شورای­‌عالی استان­‌ها را به جایگاه واقعی خود برسانند.

­

کد N1654863

وبگردی