آفتاب
استاندار تهران در دیدار استاندار ایالت اتریش علیا:

حضور هیات های اتریشی در تهران موجب توسعه روابط اقتصادی دو کشور شده است

حضور هیات های اتریشی در تهران موجب توسعه روابط اقتصادی دو کشور شده است

تهران - ایرنا - استاندار تهران در دیدار با استاندار ایالت اتریش علیا گفت: اتریش از کشورهایی است که استعداد و سرمایه های ایران را به خوبی درک کرده و ارتباط ایران با اتریش همواره در سطح قابل قبولی بوده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی روز دوشنبه در دیدار با استاندار ایالت اتریش علیا که در استانداری تهران برگزار شد، رابطه ایران و کشور اتریش را تاریخی دانست و افزود: حضور هیات های مختلف اتریشی در تهران موجب توسعه روابط دو کشور شده است.
وی اظهار کرد: روابط مقامات سیاسی ایران و اتریش حتی در زمان بعد از انقلاب و مقاطع سخت با کمترین مشکل همراه بوده است.
هاشمی با بیان اینکه بخش خصوصی و صنعتگران ایرانی به واحدهای تولیدی اتریش اعتماد دارند تصریح کرد: در بخش صنایع و فولاد روابط بسیار خوبی بین ایران و اتریش حاکم بوده است.
استاندار تهران، فضای روابط با اتریش را پس از توافق برجام بهتر ارزیابی کرد و گفت: نیاز است تا در این مسیر اتریش سرعت عمل را بالا برده و اقدامات جدی تری در پویایی سیستم بانکی اعمال کند.
هاشمی برقراری روابط میان پایتخت دو کشور را هموار دانست و عنوان کرد: ظرفیت تهران برای پوشش مالی در بخش های گردشگری ، صنایع «های تک» و نوسازی صنایع زیاد است.
وی گفت: آنچه که در واقعیت در ایران اتفاق می افتد با آنچه فضاسازی خارجی علیه کشور ما ایجاد می شود، کاملا متفاوت است.
استاندار تهران ادامه داد: در دنیا عملیات های انتحاری توسط القاعده و نیروهای تکفیری روی می دهد، اما یک ایرانی در میان آنها نبوده و آنچه علیه ایران مطرح می شود فقط جنبه سیاسی دارد.
هاشمی به نقش یاری دهنده ایران در حل بحران ها و درگیری های منطقه اشاره کرد و افزود:‌ ایران در از بین بردن طالبان در افغانستان و کمک فکری و مستشاری در سوریه نقش مهمی داشته است.
وی ایران را امن ترین کشور منطقه و ارزشمند از نظر استعدادهای خدادادی و نیروی انسانی دانست و تاکید کرد: اتریش از کشورهایی است که سرمایه های ایران را به خوبی درک کرده و ارتباط ایران با اتریش همواره در سطح قابل قبولی بوده است.
استاندار تهران حضور 2 هزار پزشک ایرانی در اتریش و فعالیت آنها را نشانه اعتماد مردم اتریش ارزیابی کرد و گفت:‌ تعداد زیادی پزشک ، تاجر وصنعتگر ایرانی در آمریکا نیز فعال هستند و یک گزارش خلاف هم تاکنون نداشته اند و این نشان می دهد جوسازی های علیه ایران با واقعیت متفاوت است و ریشه سیاسی دارد.
هاشمی ادامه داد: از منافع کشور خود به هرشکل حفاظت می کنیم و اجازه تجاوز به هیچ کشوری نمی دهیم.
استاندار تهران با اشاره به اینکه در موضوع 11 سپتامبر و حادثه برج های دوقلوی آمریکا 11 نفر حمله کننده از کشور عربستان شناسایی شده اند، افزود:‌ این درحالی است که رئیس جمهوری جدید آمریکا ایران را شبیه سومالی و در گروه محدودیت قرار داده است.
هاشمی در ادامه از همکاری با اتریش در بخش های نوسازی صنایع و محیط زیست استقبال کرد و گفت: در این بخش پروژه های آماده قابل عرضه در تهران وجود دارد و در منطقه ویژه اقتصادی استان تهران می توانیم از سرمایه گذاری مستقیم اتریش بهره مند شویم.

* ‌حضور 2 هزار پزشک و 1600 تحصیلکرده ایرانی در دانشگاه های اتریش
یوزف پورینگر استاندار اتریش علیا نیز دراین دیدار گفت:‌ یک سوم از ایرانیان در ایالت اتریش علیا ساکن هستند و 2 هزار پزشک ایرانی در بیمارستان ها و 1600 جوان در دانشگاه های اتریش فعال و در حال تحصیل هستند.
یوزف پورینگر با بیان اینکه سهم خود را برای تسریع روابط اقتصادی با تهران ایفا خواهیم کرد افزود: 500 شرکت اتریشی در تهران نمایندگی دارند و روابط ایالت اتریش علیا با تهران در صنایع خودرو گسترده است.
وی با اشاره به اینکه 30 هزار ایرانی در کشور اتریش زندگی می کنند افزود: ‌ایالت اتریش علیا ظرفیت مناسبی برای نوسازی صنایع در فناوری محیط زیست دارد.
استاندار ایالت اتریش علیا گفت: 27 درصد صادرات کشور اتریش از ایالت اتریش علیا انجام می شود و استانی صنعتی و صادرات محور است.
وی با بیان اینکه شرکت های مهم اتریشی در ایران نمایندگی دارند تصریح کرد: از استاندار تهران و هیات اقتصادی ایرانی دعوت می کنیم تا برای حضور و بازدید از اتریش علیا به این ایالت سفر کنند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجیدبروجردی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/1109**1625
کد N1654338

وبگردی