آفتاب

معاون ستاد کانونهای مساجد: فضای مجازی مرجع بسیاری از مردم شده است

معاون ستاد کانونهای مساجد: فضای مجازی مرجع بسیاری از مردم شده است

جیرفت - ایرنا - معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: متاسفانه فضای مجازی مرجع بسیاری از جوانان و مردم کشور ما شده که خروجی این مرجعیت افزایش آمار طلاق، بیکاری و بزهکاری در جامعه است.

به گزارش ایرنا محمدرضا جعفری روز یکشنبه در همایش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب استان کرمان در محل سالن شهید مداحی پور جیرفت افزود: از آنجا که فضای مجازی نمی تواند منبع اطلاعات کافی را در اختیار مردم قرار دهد بنابراین قابل مقایسه با منبع مهمی مثل مسجد نیست چرا که مساجد ما مبنای انسانیت و فرهنگ هستند.
وی بیان کرد: از حضور جوانان با هر شکل ظاهری در مساجد استقبال کنیم و اجازه دهیم تا این جوانان برای فرار از شبهه های فضای مجازی به سمت مساجد پناه ببرند.
وی با بیان این که نگاه به مساجد تکلیف گراست گفت: در بیشتر مواقع حضور مردم در مساجد تنها برای خواندن نماز است و غافل از این که حضور در مسجد یعنی حضور در محضر خداوند و به مهمانی خداوند رفتن است.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: هیات امنای مساجد به هیات امرا تبدیل شده اند و تنها دستور می دهند و باید بدانند مسجدی می تواند به تراز خوب اسلامی برسد که بتواند به مردم خدمت کند.
وی عنوان کرد: ائمه جماعات ما پیش نماز شده اند و مسجد هم تبدیل به نمازخانه شده است که این شرایط در شان اشرف مخلوقات و کسی که خداوند از روح خود در او دمیده، نیست.
وی گفت: یک مسجد از بدو تولد تا پایان امر بشر می تواند در عمران دینی و مذهبی مردم نقش آفرینی کند بنابراین باید از این ظرفیت خوب استفاده لازم را ببریم.
جعفری افزود: باید بدانیم اهل مسجد واجب توجه و تکریم و اشخاصی خاص هستند که مورد توجه خداوند متعال قرار می گیرند.
وی با اشاره به این که متولیان مساجد در پذیرایی از مهمانان خداوند وظیفه ای خطیر برعهده دارند گفت: کانون های مساجد به عنوان متولیان این امر باید نگاه خود را تغییر دهند و سعی کنند تا مساجد را به ترازی برای نهایت مرجعیت برسانند.
وی با بیان این که مساجد ما باید مرجع باشند افزود: مردم هم باید زمینه را برای فعالیت بیشتر روحانیون در مساجد فراهم کنند.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: مساجد ما باید رویکرد بینش و اندیشه را در جامعه گسترس دهند و بینشی که بر مبنای مقابله با استکبارستیزی بنا نهاده شده است را تقویت کنند.
وی با بیان این که گفتمان اسلامی ما مبارزه با ظالمان و زورگویان است گفت: بر اساس همین گفتمان است که مردم ما در جهان به کرامت رسیده اند و هر جایی از جهان که حضور پیدا می کنند مورد استقبال قرار می گیرند.
وی عنوان کرد: باید ائمه مساجد حضوری فعال داشته باشند و با علم و آگاهی به دانش آموزان خدمت رسانی کنند.
410 کانون مساجد در جنوب کرمان فعال است که 90 درصد این کانون ها در مناطق عشایری و روستایی واقع شده است.
ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، کهنوج، رودبارجنوب و فاریاب را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب **انتشار: مجید ملازاده
6003/1772
کد N1653439

وبگردی