آفتاب

لزوم اخذ یک میلیون و 300 هزار تومان عوارض خودرو برای تکمیل زیرساخت‌های راه

لزوم اخذ یک میلیون و 300 هزار تومان عوارض خودرو برای تکمیل زیرساخت‌های راه

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: اعتبارات ریلی چیزی حدود 2100 میلیارد تومان بوده که در بودجه سال آینده به 3900 میلیارد توامان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ، امین امینی در نشست خبری امروز با اشاره به انتشار اولین سند حمل و نقل در کشورمان گفت: امسال توانستیم اولین سند توسعه حمل و نقل کشور تحت عنوان طرح جامع حمل و نقل را تحت عنوان امانتداری کامل کسانی که این طرح را به تصویب رساندند منتشر کنیم.

وی ادامه داد: این طرح بالغ بر 16 هزار برگ سند بود که تدوین آنها در قالب کتاب مرجع انجام شد که امکان رجوع به آن برای توسعه حمل و نقل وجود دارد و این طرح در سال 95 با تشکیل کمیته‌ای انجام شد.

امینی با بیان این که سه فاز باقیمانده از طرح جامع حمل و نقل به زودی انجام می‌شود، گفت: باید این اسناد به روز رسانی شود و در فاز چهارم آن به صورت مدام پایش خواهیم داشت.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بحث سند معماری کلان وزارت راه و شهرسازی گفت: این طرح هم با رویکرد اطلاعات و آی تی است که اخیرا به تصویب شورای راهبری رسید و روز گذشته پلن کامل آن توسط مقام عالی وزارت اعلام شد.

امینی گفت: در راستای تکمیل دولت الکترونیک بسیاری از برنامه‌های این حوزه به اجرا رسیده است و در یک برنامه پنج ساله این طرح‌ها را به روز رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح اکشن پلن اظهار داشت:  با اجرای این طرح ایمنی در حوزه حمل و نقل افزایش می‌یابد.

امینی با اشاره به جزئیات بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال 96 اظهار داشت: در کلیات بودجه تغییری نکرده است و کل بودجه وزارت راه و شهرسازی از سهم تملک دارایی و سرمایه‌ای بالغ بر 8 هزار و 100 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه 190 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای حوزه حمل و نقل پیش بینی شده است، گفت: حدود 77 هزار میلیارد تومان سهم منابع عمومی با قیمت برآورد شده در سال 93 است.

وی ا فزود: البته ردیف‌های متفرقه‌ای در بودجه سال آینده وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که با سر جمع آنها بودجه مورد نیاز این وزارتخانه به 11 هزار و 800 میلیارد تومان می‌رسد که از این مبلغ 8 هزار و 100 میلیارد تومانی 700 میلیارد تومان سهم بودجه‌ای بخش مسکن است و 7 هزار و 400 میلیارد تومان نیز به بخش حمل و نقل اختصاص دارد

پیش بینی 190 هزار میلیارد منابع مالی برای بخش حمل و نقل

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه دربخش حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی 246 طرح راه جاده‌ای پیش بینی شده است که منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح 3 هزار و 870 میلیارد تومان است گفت:  همچنین 48 طرح ریلی تعریف شده است که برای اجرای آن به اعتباری معادل 3580 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی افزود: همچنین 8 طرح مرتبط با حمل و نقل هوایی تعریف شده است که اجرای این پروژه‌ها به اعتباری نزدیک به 18 هزار و 200 میلیارد تومان نیاز دارند.

امینی ادامه داد: همچنین 7 طرح دیگر هم مرتبط با حوزه حمل و نقل وجود دارد که اعتبار مورد نیاز برای ساخت این 7 طرح 52 هزار میلیارد تومان است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره برنامه‌های حوزه مسکن گفت: همچنین در حوزه مسکن و شهرسازی 17 برنامه و 101 طرح تعریف شده است که منابع مورد نیاز برای آن 700 میلیارد تومان است.

وجود بیش از 300 طرح حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و هوایی در وزارت راه و شهرسازی

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش اعتبارات ریلی در بودجه سال آینده گفت: اعتبارات ریلی چیزی حدود 2100 میلیارد تومان بوده که در بودجه سال آینده به 3900 میلیارد توامان افزایش می‌یابد.

وی افزود: اعتبار پروژه‌های جاده‌ای در بودجه سال آینده چیزی حدود 24 درصد کاهش پیدا می‌کند در حالی که این اعتبارات سال آینده 3000 میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کند و در مجموع بودجه حمل و نقل وزارت راه وش هرسازی در سال آینده 5 درصد افزایش پیدا می‌کند.

رشد 68 درصدی اعتبارات ریلی در سال آینده / لزوم اخذ یک میلیون و 300 هزار تومان عوارض بر هر خودرو برای توسعه شبکه راهی

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های توسعه ای شبکه‌های ریلی و جاده‌ای نیازمند تامین منابع پایدار هستیم که یکی از روش‌های آن عوارض بر خودرو است، گفت: با احتساب اینکه 15 میلیون خودرو از شبکه برون‌شهری تردد دارند برای تامین بودجه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای باید از هر مالک خودرو یک میلیون و 300 هزار تومان در سال اخذ کنیم تا بتوانیم بودجه مورد نیاز زیرساخت‌ها را تامین کنیم.

ادامه دارد...

کد N1653121

وبگردی