آفتاب

جلوی فعالیت احزاب بدون مجوز را می‌گیریم/ با تجمعات انتخاباتی غیرقانونی برخورد می‌شود

جلوی فعالیت احزاب بدون مجوز را می‌گیریم/ با تجمعات انتخاباتی غیرقانونی برخورد می‌شود

وزیر کشور گفت: از امروز هز نوع تجمع و تبلیغات کنترل خواهد شد و با تجمعات غیرقانونی قطعا برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم افتتاح رسمی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: تکلیف بزرگی بر دوش ما است که باید به نحو احسن آن را انجام دهیم، نظام این برکت را داشته که مردم بتوانند به دست خودشان تعیین تکلیف و سرنوشت کنند. ما به عنوان مجریان این  امر الهی وظیفه داریم امانت‌دار خوبی باشیم، بی‌طرفی را رعایت کنیم و مردم باور داشته باشند که حقشان رعایت می‌شود.

او افزود: این امر بزرگ جنبه‌های مختلف دارد که باید یک هم‌افزایی جدی، قلبی و اعتقادی وجود داشته باشد تا به انجام برسد. ما دو انتخابات مجلس و خبرگان را با این اقدامات انجام دادیم. ما باید سه قانون و سه انتخابات را پیش ببریم.

وزیر کشور با بیان اینکه بین وزرات کشور و دستگاه‌ها هماهنگی خوبی صورت گرفته  است، گفت: مهم‌ترین امر رعایت اخلاق و شئونات است، ما چون مقدمه کار را ثواب می‌دانیم باید رعایت حرمت کنیم. شرایط به گونه‌ای باشد که نقاط قوت اجازه جولان پیدا کنند نه اینکه بداخلاقی و اختلاف فرصت بروز پیدا کنند و جای این امر را بگیرد. ما انتخابات را انجام می‌دهیم اما در اصل رییس‌جمهور مجری اجرای آن است.

او با تاکید بر اینکه صداوسیما باید این بستر را تبلیغ کنند که اخلاق باید مراعات شود، گفت: ما نباید کاری کنیم که فضای غلط حاکم شود. در همین چند روزه فضاهایی به وجود آمده که شایسته نیست. قطعا کسانی که خود را کاندیدا می‌کنند، می‌دانند که چگونه رفتار کنند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه مقوله امنیت در انتخابات مساله مهمی است، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات کشور ما این است که انتخابات را در امنیت کامل برگزار کردیم. هرچند در بعضی از مواقع اتفاقات ناچیزی افتاده است. با همه این‌ها انتخابات قبلی در اوج امنیت بود.

او افزود: موضوع بعدی مشارکت است که ما در وزارت کشور می‌توانیم برای افزایش مشارکت مردم فضاساز باشیم که مردم بتوانند تشخیص دهند که آزادانه در انتخابات شرکت می‌کنند. از امروز موضوع انتخابات را با جدیت پیگیری می‌کنیم، از امروز هز نوع تجمع و تبلیغات کنترل خواهد شد و با تجمعات غیرقانونی قطعا برخورد خواهیم کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: در مورد تشکیل احزاب و گروه‌ها که انتخابات بهار آنان است، قانون حدود فعالیت آنان را مشخص کرده است، هر تشکل که  تحت عنوان جبهه و  احزاب می‌آید باید قانون را رعایت کند. این گروه‌ها باید مجوز را بگیرند در غیر این صورت جلوی فعالیت آنان گرفته خواهد شد.

کد N1652448

وبگردی