آفتاب

حمایت انحصاری آموزش و پرورش تهران از یک موسسه خاص

حمایت انحصاری آموزش و پرورش تهران از یک موسسه خاص

آموزش و پرورش شهر تهران در بخشنامه‌ای عجیب، از یک موسسه خاص حمایت کرده است.

به گزارش ایلنا، در شرایطی که دکتر دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش به تازگی دستور منع ورود موسسات علمی و کنکور را به مدارس صادر کرده، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران طی بخشنامه ای به "کلیه مدیران مدارس متوسطه اول، کارشناس و معاونان متوسطه مناطق شهر تهران" برای شرکت در همایش روز یکشنبه ۱۵ اسفند که با سخنرانی مدیر یک موسسه خصوصی برگزار می شود، دستور اکید صادر کرده است.

نکته عجیب همایش "مدرسه؛ نقش آفرین کانون تجربیات تربیتی" این است که صرفاً و منحصراً از مدیر یک موسسه خصوصی برای سخنرانی دعوت به عمل آمده و مشخص نیست، اگر قرار است از تجارب موفق موسسات غیردولتی استفاده شود چرا فرش قرمز وزارت آموزش و پرورش صرفاً برای یک موسسه خصوصی پهن می شود و از حضور سایر تجارب شخصیتهای تربیتی و موسسات دیگر، خبری نیست؟

و از طرفی آیا دعوت از یک موسسه خصوصی در برنامه ای دولتی، شائبه حمایت و تایید تلویحی محصولات این موسسه نیست؟ آیا این نشست، نقض دستور صریح وزیر آموزش و پرورش نیست؟

خاطر نشان می شود این گزارش هرگز به منزله نادیده گرفتن تجارب موسسات غیردولتی در حوزه یادگیری نبوده بلکه نقد نگاه انحصاری و غیررقابتی آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان برگزار کننده این نشست است.

 

 

کد N1652243

وبگردی