آفتاب

استاندار: بوشهر برای همکاری در زمینه افزایش مبادلات با ویتنام آماده است

استاندار: بوشهر برای همکاری در زمینه افزایش مبادلات با ویتنام آماده است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهرگفت: با توجه به توافقات رئیسان جمهوری ایران و ویتنام برای افزایش مبادلات، این استان برای همکاری مشترک در زمینه محورهای مبادلات اقتثادی و تجاری آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری جمعه شب در نشست با هیات تجاری اعزامی ویتنام به بوشهر افزود: براساس توافقات میان رئیسان جمهوری ایران و ویتنام باید ارزش مبادلات میان 2 کشور در مدت 2 سال به 2 میلیارد دلار افزایش یابد.
وی اضافه کرد: در این ارتباط متخصصان مرتبط 2 کشور نسبت به شناسایی محورهای مشترک برای رسیدن به این میزان مبادلات تلاش کنند.
سالاری بیان کرد: در زمینه واگذاری زمین به سرمایه گذار سه نوع واگذاری وجود دارد که یکی ازآنها در مناطق ویژه و آزاد است که در استان بوشهر مناطق ویژه وجود دارد.
وی ادامه داد: نوع دوم در شهرک های صنعتی استان که مربوط به شرکت دولتی است و همراه زیر ساختها در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.
سالاری بیان کرد: نوع سوم واگذاری زمین به سرمایه گذار، سایر اراضی دولتی است که بیشتر برای مواردی که زمین های منطقه ویژه و شهرکهای صنعتی برای کار مورد نظر سرمایه گذار مناسب نیست، ارائه می شود.
وی ادامه داد: قیمت زمین در منطقه ویژه توافقی، درشهرک های صنعتی متری 200 هزار ریال ( پنج دلار) ودر نوع سوم اراضی که برای سرمایه گذار داخلی و خارجی یک نوع قوانین وجود دارد و هزینه بسیار پایین است.
سالاری گفت: همچنن در زمینه مالیات، زمین های مناطق ویژه 10 سال، شهرکهای صنعت هفت سال و سایر اراضی و محدوده ها نیز هفت سال از مالیات معاف هستند.
وی افزود: در زمینه صادرات و آبزی پروری و کشاورزی نیز 100 درصد معافیت مالیاتی وجوددارد و خط تولیدی در این ارتباط از پرداخت عوارض گمرکی در هر نقطه از کشور معاف است.
سالاری خطاب به هیات تجاری کشور ویتنام، گفت: در زمینه پرورش میگو با استفاده از تکنولوژی روز می توانیم همکاری متقابل و خوبی با هم داشته باشیم که در این زمینه از مشارکت شما با فعالان اقتصادی استان بوشهر استقبال می کنیم.
وی ادامه داد: در ارتباط با کشتی سازی نیز طبق توافقات طرح ها مشخص تا براساس آن تصمیم گیری شود.
سالاری بیان کرد: همچنین اگر در زمینه فرآوری و بسته بندی محصولی قصد تولید در بوشهر دارید که مواد اولیه آن از خرما باشد، حمایت ها و همکاری لازم را خواهیم داشت.
وی گفت: در زمینه ثبت شرکت نیز فردی در ایران به عنوان نماینده هیات ویتنام مشخص شود تا در این زمینه اقدام و پیگیری کند.
هیات تجاری پنج نفره ویتنامی که مشاور اقتصادی نخست وزیر این کشور ریاست آن را به عهده داشت روز جمعه با سفر به استان بوشهر از ظرفیت های این استان در نخیلات، شیلات و کشتی سازی بازدید کردند.
7210/6043**خبرنگار: سیده نیر قیمی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1652023

وبگردی