آفتاب

نخستین مرکز دیالیز خیر ساز کشور در زنجان افتتاح شد

نخستین مرکز دیالیز خیر ساز کشور در زنجان افتتاح شد

همشهری آنلاین: نخستین مرکز دیالیز خیر ساز کشور با حضور جمعی از مسئولان استانی در زنجان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا طهماسبی،  مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، گفت: بخش دیالیز خیری ساختمان جدید بیماران کلیوی شهر زنجان توسط یک خیر زنجانی مقیم پایتخت در زمینی به مساحت 800 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال احداث و افتتاح شد.

وی یادآوری کرد: برای خرید تجهیزات مورد نیاز این مرکز 50 میلیارد ریال هزینه شده است و این مرکز خیری با دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی 30 تخت آمادگی ارائه خدمات به بیماران کلیوی تحت پوشش و دیگر مراجعه کنندگان را دارد که تمامی تجهیزات جانبی آن مطابق با استانداردهای بین المللی است.

طهماسبی افزود: با افتتاح این مرکز 200 بیمار دیالیزی شهر زنجان در سه شیفت و سه روز در هفته تحت درمان قرار مي‌گیرند.
وی، ارائه خدمات آموزشی و درمانی به صورت کامل و جلوگیری از ورود افراد جدید به چرخه دیالیز را از اهداف مهم راه اندازی این مرکز برشمرد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: با افتتاح این مرکز 30 نفر پرستار که آموزش‌های تخصصی لازم را فرا گرفته اند، مشغول به کار خواهند شد و برای 20 نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون از یک هزار و 600 بیمار دیالیزی استان، یک هزار و 200 نفر با پیوند کلیه، مراقبت و پیشگیری در چرخه زندگی عادی قرار گرفته اند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: هم اکنون در ساختمان جدید(کلینیک شفا) طبقه اول به عنوان مرکز دیالیز و طبقات دیگر نیز به امور اداری، پیشگیری، آموزشی و غربالگری و در یک طبقه دیگر نیز با 13 سوئیت برای بیماران مسافر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، انجمن بیماران کلیوی استان زنجان از سال 63 با پوشش 5 بیمار دیالیزی فعالیت خود را آغاز کرده است.

کد N1651716

وبگردی