آفتاب
شهر قم سوگوار عزای دخت رسول الله(ص) شد؛

فیلم/ عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) با حضور لاریجانی و مراجع تقلید

فیلم/ عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) با حضور لاریجانی و مراجع تقلید

قم - مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور گسترده مردم، مراجع عظام تقلید و رئیس مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شهر مقدس قم شب گذشته و صبح امروز غرق در عزا و ماتم است و عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) لباس سیاه بر تن کرده و از نقاط مختلف شهر با برپایی دسته‌های زنجیر زنی و سینه‌زنی به سمت حرم حضرت معصومه(س) در حرکت هستند تا مصیبت شهادت دخت رسول الله(ص) را به کریمه اهل بیت(س) تسلیت بگویند.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و همچنین آیت الله العظمی وحید خراسانی همانند سال‌های گذشته در روز شهادت کوثر نبی، پای پیاده با دسته عزاداری از بیت خود راهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) شدند تا تازگی داغ از دست رفتن زهرای مرضیه(س)‌ ام الحسنین(ع) را برای جهان تشیع گوشزد کنند و در مصائب آن بانوی بزرگ اسلام اشک ماتم بریزند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعات ابتدایی صبح امروز نیز میزبان دسته‌های عزاداری بود و عاشقان فاطمه زهرا(س) یکی پس از دیگری در صفوفی بهم فشرده در حالی که لباس‌های سیاه به تن کرده بودند، وارد صحن آئینه حرم مطهر می‌شدند و بعد از برگزاری عزاداری مختصر در جوار کریمه اهل بیت(ع)، شهادت مادر بزرگوار ایشان را به ساحت این بانوی بزرگ تسلیت می‌گفتند.

در بیوت مراجع معظم تقلید و همچنین دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز صبح امروز مراسم عزاداری برپا بود که در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مردم، طلاب و روحانیون حوزه علمیه، مسئولان استانی و کشوری از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

نمایشگاه حدیث غربت که در دو نقطه از شهر مقدس قم به بازسازی شهر مدینه و جریان شهادت حضرت زهرا(س) پرداخته است نیز از دیشب و امروز با استقبال گسترده عاشقان خاندان اهل بیت(ع) روبه رو شده است که بازدید از این نمایشگاه با جلوه‌های ویژه و منحصر به فردش ذهن هر بازدید کننده‌ای را به عمق تاریخ و صدر اسلام و همچنین مظلومیت دخت رسول الله و مولای متقیان علی(ع) سوق می‌دهد.

فیلم: مهدی بخشی سورکی

کد N1650936

وبگردی