آفتاب

برگزاری آئین عزاداری بی بی دو عالم در نقاط مختلف پایتخت

برگزاری آئین عزاداری بی بی دو عالم در نقاط مختلف پایتخت

تهران- ایرنا- آئین عزاداری سالروز شهادت جانسوزانه دخت نبی اکرم(ص) در میادین و مساجد اصلی شهر تهران و با حضور پرشور شهروندان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران ظهر پنجشنبه در جمع عزاداران فاطمی در میدان جهاد با بیان اینکه قلب دخت نبی اکرم پر از عشق به خداوند بود، گفت: ولایتمداری، دیگر خصلت این بانوی بزرگوار است.
وی با بیان اینکه فاطمه(س) حجت خداوند است، افزود: حجت یعنی اگر کسی از وی اطاعت کند در درگاه الهی دلیل دارد و بر زنان ما واجب است که به پیروی از سیره عملی این بانوی پاکدامن بپردازند.
امام جمعه موقت تهران، حضرت فاطمه(س) را آیت الله نامید و ادامه داد: جلال و جمال خداوندی در آیت آن حضرت ظهور و بروز می کند و این 2 صفت در شخصیت این بانوی بزرگوار متبلور است.
وی با بیان اینکه تمامی رفتار و سکنات بی بی 2 عالم برای مسلمانان الگو است، گفت: بانوان با تعصی به این شخصیت بزرگوار، فاطمی وار زندگی کنند.
حجت الاسلام صدیقی به شیوه تربیت فرزند و الگوی حضرت فاطمه(س) در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید کودکان با نوای قرآن انس گرفته و تربیت شوند نه با موسیقی های غربی که متاسفانه در برخی مهدکودک های ما تربیت و رشد کودکان با نواهای غربی انجام می شود.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر سخنان خود در جمع عزاداران فاطمی به وقایع تلخ فتنه 88 اشاره کرد و ادامه داد: برخی افراد در آن سال زیر پرچم فتنه رفته و شایعه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را مطرح کردند که این ادعا خسارت زیادی به کشور وارد ساخت.
وی با بیان اینکه تقلب در انتخابات معنی نداشت، افزود: این افراد با طرح شایعات بی اساس خود ابهت حضور 40 میلیونی در انتخابات سال 88 را آتش زدند.
به گزارش ایرنا، مردم خداجوی پایتخت در سالروز شهادت جانسوز بی بی 2 عالم حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور در میادین و مساجد اصلی شهر به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
مراسم عزاداری در میدان فاطمی تهران با قرائت زیارتنامه حضرت زهرا(س) آغاز و پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام کاظم صدیقی، شرکت کنندگان در تجمع بزرگ عزادران فاطمی به سینه زنی با مدیحه سرایی حسین طاهری پرداختند.
در حاشیه این مراسم کتاب های ادعیه از جمله صحیفه سجادیه با تخفیف 50 درصدی عرضه می شد و ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران فاطمی در میدان جهاد برپا شده است.
شهروندان تهرانی با پرچم های مشکی و سربند های لبیک یا فاطمه الزهرا(س) در مراسم حضور بهم رساندند.
هم اکنون مراسم با مدیحه سرایی عبدالرضا هلالی در وصف حضرت فاطمه(س) ادامه دارد.
مراسم عزاداری سالروز شهادت بی بی 2 عالم حضرت فاطمه صدیقه(س) با حضور پرشور عاشقان و دلسوختگان اهل بیت و مدیحه سرایی مداحان در چندین نقطه شهر تهران از جمله میادین و مساجد اصلی ازجمله میدان امام خمینی(ره) درساعت 16 با سخنرانی حجت الاسلام علوی تهران ، میدان فاطمی ساعت 12 با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی ، خیابان شریعتی مسجد مالک اشترساعت 9 با سخنرانی حجت الاسلام هاشمی مظلوم ، هیات رزمندان اسلام ساعت 10 با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده ، خیابان شهید عراقی مقابل مسجد الزهرا (س) ساعت 30/10 با سخنرانی حجت الاسلام ریاضت ، میدان هفت تیر ساعت 9 با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی برگزارشد.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9343 / 1539
کد N1650882

وبگردی