آفتاب

حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) عزادار شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص)

حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) عزادار شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص)

مشهد- ایرنا- همزمان با شب شهادت دختر نبی مکرم اسلام (ص)، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در صحن و سرای این حرم قدسی به عزاداری پرداختند.

به گزارش ایرنا، هزاران زائر و مجاور در حالی که رخت عزا بر تن کرده اند همنوا با نوحه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهادت یاس نبوی به سوگواری مشغول شدند.
در این شب غم انگیز، هیات های عزاداری از گوشه و کنار شهر مشهد به سوی حرم مطهر رضوی حرکت کرده و به سینه زنی و زنجیرزنی مشغول شدند و در سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام اشک ماتم ریختند.
بیش از 50 ایستگاه صلواتی نیز در خیابان های مختلف مشهد با چای و خرما از زائران و مجاوران سوگوار و دوستداران اهل بیت (ع) پذیرایی می کنند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ویژه برنامه های سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در هفته جاری با عنوان 'ریحانه' از چند روز قبل در اماکن مذهبی حرم مطهر رضوی در حال اجراست که محوری ‎ترین آنها سخنرانی، قرائت ادعیه، روضه‎ خوانی، سینه ‎زنی و تواشیح در رواق دارالمرحمه در سه نوبت صبح، عصر و شب می باشد.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: از یک هفته قبل، روزانه بیش از 35 حلقه معرفت با موضوع های تبیین شخصیت علمی حضرت زهرا (س)، سیره رفتاری حضرت زهرا (س) با خانواده، تربیت فرزند با الگوگیری از حضرت زهرا (س) و ولایتمداری در سیره فاطمی ویژه بانوان در حرم مطهر رضوی برگزار شده است.
وی اظهار کرد: همچنین جمعی از بانوان خوشنویس مشهد با حضور در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به خوشنویسی احادیث و روایات در باره بانوی بزرگ اسلام و القاب حضرت فاطمه (س) پرداخته و آثار خود را در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار دادند.
وی گفت: شب شعر 'ریحانه' نیز همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور بانوان شاعر کشور و تعدادی از خانواده‌ های شهدای مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
حجت الاسلام حسینی از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی خبر داد و افزود: این اجتماع روز پنجشنبه (فردا) در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1650576

وبگردی