آفتاب
رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

87 درصد تعهد دولت در بخش کشاورزی خراسان جنوبی محقق شد

87 درصد تعهد دولت در بخش کشاورزی خراسان جنوبی محقق شد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 87 درصد تعهد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی استان محقق شده است، گفت: مجموع مصوبه سفر هیئت دولت به استان در این حوزه 610 میلیارد ریال بود که تاکنون 530 میلیادر ریال آن تحقق یافته است.

هاشم ولی پور مطلق روز سه شنبه در نشستی با بیان فعالیت های اجرایی این سازمان در سال 95 افزود: اجرای 600 کیلومتر خط انتقال آب از منابع آبی کشاورزی تا مزارع از جمله پروژه های سفر هیات دولت به استان در سال 93 بود.
به گفته وی برای اجرای این پروژه 500 میلیارد ریال بودجه ابلاغ شد که طبق تعهد دولت مقرر شد در سال های 94 و 95 به استان اختصاص یابد.
وی بیان کرد: امسال برابر 60 سال در بخش سیستم نوین آبیاری خراسان جنوبی کار شد که تا پایان سال یا حداکثر اوایل سال 96 اجرای طرح سیستم های آبیاری نوین در استان به 10 هزار و 28هکتار می رسد.
از سال 73 تا 93 در سه هزار و 620 هکتار اراضی استان سیستم نوین آبیاری اجرا شده بود.
به گزارش ایرنا، ولی پورمطلق اظهار کرد: در 20 سال گذشته و قبل از سال 93 تنها 567کیلومتر خط انتقال آب در بخش کشاورزی استان اجرا شده بود.
وی یادآور شد: توافق اولیه برای اختصاص 280 میلیارد ریال با لحاظ کردن افزایش قیمت احتمالی لوله و سایر مصالح مورد نیاز برای انتقال آب صورت گرفت، قول مساعد داده شد تا ابتدای سال 96 این مبلغ اختصاص یابد.
وی پیش بینی کرد تا اردیبهشت ماه سال آینده، 950 کیلومتر خط انتقال آب در استان اجرا شود که در حال حاضر پیمانکاران پروژه ها مشخص و با تخصیص نقدینگی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه به فعالیت 177 واحد خرد اعتباری در استان اشاره کرد و افزود: تعداد صندوق های خرد تا سال 93 تنها 83 مورد بود که در 2 سال گذشته 94 صندوق در استان راه اندازی شد.
ولی پور مطلق همچنین به افزایش تولید گندم با وجود خشکسالی پیاپی اشاره کرد و یادآور شد: بودجه بخش کشاورزی استان نسبت به سال های گذشته 100 درصد افزایش یافته است.
سطح زیرکشت گندم استان در سال جاری 29 هزار و 300 هکتار و میزان تولید 54 هزار تن تخمین زده شد که نیمی از آن با قیمت تضمینی از کشاورزان خریدار شد.
سرپرست معاونت امور هماهنگی استانداری خراسان جنوبی 12دی ماه به ایرنا گفته بود: بررسی پروژه های مصوب هیات دولت در سفر به استان و پیشرفت پروژه ها در یک سال گذشته مبین سیمای روشنی از تلاش دولت برای رفع کاستی ها و نیز توسعه نیافتگی از چهره خراسان جنوبی دارد.
محمد فرهادی افزود: هیات دولت تدبیر و امید در یازدهمین سفر استانی خود به خراسان جنوبی 2 هزار و 710 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 21 طرح(هر طرح شامل چندین پروژه است) برای سال های 94 و 95 مصوب کرد.
وی اضافه کرد: از مجموع طرح ها پنج طرح با هزار و 170میلیارد ریال به بخش منابع آب و کشاورزی استان اختصاص دارد و پس از آن هزار و 20میلیارد ریال نیز مربوط به چهار طرح حمل و نقل است.
به گفته فرهادی از مجموع طرح ها سه مورد مربوط به امور قضایی است و به فضاهای آموزشی و کمک آموزشی ،هنر و گردشگری، بهداشت و سلامت هر یک 2 طرح اختصاص دارد.
وی تعداد طرح های هر یک از بخش تربیت بدنی ، بازرگانی و تعاون را 2 مورد عنوان کرد.
سوم دیماه 1393 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به همراه برخی از اعضای کابینه یازدهم عازم خراسان جنوبی شد.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
کد N1649545

وبگردی