آفتاب
نوبخت:

۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل متروی اهواز اختصاص یافت

۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل متروی اهواز اختصاص یافت

اهواز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل متروی اهواز طی سفر آخر رئیس جمهور به خوزستان اختصاص داده شد که پرداخت آن تا قبل از پایان سال انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت ظهر امروز سه شنبه در بازدید از ایستگاه مترو اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که مسئولان اجرایی این ایستگاه توضیح دادند حدود ۲۳ کیلومتر در حد ۶.۷ کیلومتر آن می تواند ظرف ۱۰ ماه آینده به افتتاح برسد و کارهای انجام شده در ایستگاه پیشرفت خوبی دارد.

وی افزود: برای تکمیل آن نیاز به مشارکت و مساعدت از سوی دولت است که ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مترو در اهواز طی سفر آخر رئیس جمهور به اهواز اختصاص داده شده است که تخصیص و پرداخت آن هم تا قبل از پایان سال انجام می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد: امیدواریم با تکمیل مترو سهم و نقشی که حمل و نقل ریلی زیرزمینی دارد، بتواند در بهبود محیط زیست و کیفیت هوای این شهر داشته باشد.

نوبخت در واکنش به این صحبت که وعده های بسیاری برای افتتاح پروژه قطار شهری اهواز داده شده ولی هیچ کدام عملی نشده است، گفت: من مسئول سازمان برنامه و بودجه هستم و بنابراین آنچه از نظر تامین مالی و بودجه باید بگویم می توانم با قاطعیت اعلام کنم که ۶۰ میلیارد تومان ظرف همین ماه جاری با توجه به پیشرفت خوب کار تخصیص داده می شود.

وی ادامه داد: ولی از نظر فنی باید به صحبت های مسئولان فنی و افتتاح ظرف ۱۰ ماه آینده اعتماد داشته باشم.

معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: امیدوارم مترو تا قبل از پایان سال آینده از فرودگاه تا مصلا مورد بهره برداری مردم خوب شهر اهواز قرار بگیرد.

کد N1649507

وبگردی