آفتاب
استاندار سیستان و بلوچستان:

70 درصد پروژه گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان امسال انجام شده است

70 درصد پروژه گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان امسال انجام شده است

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دولت یازدهم امید را در این دیار شعله ور کرد، گفت: 70 درصد پروژه عظیم گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان امسال انجام شده است به طوری که روزانه 45 تا 70 تریلی لوله های این خط را تامین می کردند.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح گازرسانی به زاهدان با حضور رئیس جمهوری در جمع مردم در میدان گاز این شهر اظهار داشت: برای تکمیل هر چه سریعتر خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان ماهیانه 2 هزار و 500 میلیارد ریال (250 میلیارد تومان) به این پروژه اعتبار تزریق شده است.
وی بیان کرد: کارکنان شرکت ملی گاز و پیمانکاران این پروژه در شرایط سخت کار کردند تا مردم زاهدان هر چه زودتر از نعمت گاز برخوردار شوند.
وی خاطر نشان کرد: با ورود گاز به زاهدان دلهای مردم به فردایی بهتر روشن شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز با ورود گاز به زاهدان زمینه ‌های پیشرفت به ویژه در بخش صنعت این استان فراهم شده است.
هاشمی اظهار داشت: همه مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان در زمینه تحقق این پروژه دست به دست هم دادند تا آرزوی دیرینه مردم این دیار برآورده شود.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز گفت: امروز به واسطه برافروختن مشعل گاز و افتتاح طرح های بزرگ در سیستان و بلوچستان یکی از به یادماندنی ترین روزها در تاریخ این استان بوده است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: بهره برداری از باند دوم فرودگاه زاهدان، برافروختن مشعل گاز و بهره برداری از کارخانه مس از جمله طرح های بزرگی است که امروز توسط رئیس جمهوری کلید خورد.
وی تصریح کرد: توجه خاص رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری، علما و مسئولان به اقوام و مذاهب مختلف سبب تحکیم وحدت و امنیت در استان مرزی سیستان و بلوچستان شده است.
وی خاطر نشان کرد: نگاه یکسان به تمام مذاهب می تواند ایران اسلامی را از هر تهدید در امان نگه دارد.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: بهره برداری از پروژه عظیم راه آهن و بزرگراه چابهار - زاهدان - زابل از دیگر انتظارات مردم این استان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی روز سه شنبه وارد زاهدان شد و در مراسمی متمرکز باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان، هواپیمایی تفتان ایر، معدن مس چهل کوره، طرح های مخابراتی و بزرگراهی سیستان و بلوچستان را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.
طرح بزرگ گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان با روشن شدن مشعل گاز توسط رئیس جمهوری نیز در میدان گاز (جنب ترمینال مسافربری) زاهدان افتتاح شد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3213 ** 3042**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1649454

وبگردی