آفتاب
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

کشف و امحاء ۸۸ تن فرآورده های خام دامی ناسالم در کرمانشاه

کشف و امحاء ۸۸ تن فرآورده های خام دامی ناسالم در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف، ضبط و امحاء بیش از ۸۸ تن انواع فرآورده های خام دامی ناسالم از مراکز تهیه، فرآوری و توزیع در استان طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر نادر پرور امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران از ۸۸ تن انواع فرآورده های خام دامی ناسالم از مراکز تهیه، فرآوری و توزیع در استان طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: طی ۱۱ ماهه امسال تعداد ۸۵ هزار و ۶۹۱ مورد بازدید از مراکز تهیه، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام شده است.

وی بیان داشت: طی این بازدیدها ۵ هزار و ۲۶۶ مورد غیربهداشتی تشخیص داده شده و مقدار ۸۸ تن و ۸۰۳ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی از مراکز تهیه، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی کشف، ضبط و امحاء شده است.

دکتر پرور گفت: در طی این بازدیدها یک هزار و ۷۵۳ مورد نمونه برداری و ۷ هزار ۶۵۰ مورد آزمایش بر روی این نمونه ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۱۱ تن فرآورده خام دامی از کشتارگاههای دام استان و ۷۱ تن لاشه طیور ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت سلامت مردم،   فعالیت های دامپزشکی و نظارت های مستمر کارشناسان این اداره کل را در سلامت غذایی جامعه بسیار حائز اهمیت دانست.

وی افزود: فعالیت های دامپزشکی اطمینان خاطر و آرامش را برای مردم به ارمغان می آورد.

دکتر پرور  یادآور شد: شهروندان می توانند از طریق پل های ارتباطی همچون سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ارتباط باشند و موارد تخلف، انتقاد و پیشنهادات خود را با آنان در میان بگذارند.

کد N1649096

وبگردی