آفتاب
انتقاد رییس کانون بازنشستگان به بودجه آموزش و پرورش؛

۴۰ هزار بازنشسته چشم‌انتظار پرداخت مطالبات‌/ پاسخی برای بازنشستگان نداریم

۴۰ هزار بازنشسته چشم‌انتظار پرداخت مطالبات‌/ پاسخی برای بازنشستگان نداریم

رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش با انتقاد از بودجه آموزش و پرورش در سال آینده گفت: ۴۰ هزار بازنشسته چشم انتظار پرداخت مطالبات‌شان هستند، بعد از ۳۰ سال رنج و تلاش به آنها چه بگوییم؟

احمد صافی، رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از لایحه بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۶، اظهار داشت: قانون مدیریت خدمات کشوری که قرار است، مجددا اصلاح شود و در مجلس به تصویب مجدد برسد، بر این صراحت دارد که کسانی که در تشکیلات اداری کشور استخدام شده‌اند و بعد از ۳۰ سال که بازنشسته می‌شوند، طبق مقررات، این افراد پاداش پایان خدمت می‌گیرند و به ازای ۳۰ سال که کار کردند ۳۰ روز پاداش می‌گیرند.

وی با اشاره به این مطلب که وزارتخانه‌های ایران به غیر از وزارت آموزش و پرورش به این دلیل که تعداد بازنشستگانشان خیلی کم است، پاداش پایان خدمت را در زمان کوتاهی پس از بازنشستگی پرداخت می‌کند، گفت: آموزش و پرورش به این دلیل که به طور متوسط هر سال ۳۵ تا ۴۰ هزار بازنشسته دارد، پاداش پایان خدمت این افراد مستلزم این است که مجلس تصویب کند و در بودجه آموزش و پرورش منظور شود.

رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته پاداش پایان خدمت برای بازنشستگان ۹۴ خوشبختانه منظور شده بود و با تلاش‌های پیگیرانه وزیر وقت و مسوولان آموزش و پرورش با رنج تمام و با مکاتبات کانون بازنشستگان مرکزی و همه کانون‌های وزارت آموزش و پرورش، سرانجام پاداش ۹۴ پرداخت شد. البته پاداش ۹۵ را پیش بینی نکردند و مسوولان در سازمان بودجه و و همچنین نمایندگان مجلس باید به در نظر گرفتن این اعتبار فکر می‌کردند.

وی افزود: البته خوشبختانه هفته گذشته با مسوولان مختلف صحبت کردم و آنها اعلام کردند که با سازمان برنامه و بودجه در حال گفت‌وگو هستند که اعتباری بگیرند تا پاداش کسانی که در ۹۵ بازنشسته می‌شوند، داده شود. در حال حاضر در مجلس قانون بودجه در حال تصویب شدن است و وقتش است که نمایندگان و مسولان سازمان برنامه و بودجه پاداش پایان خدمت ۹۶ را پیش بینی کنند؛ چرا که ردیف مشخصی برای پاداش افراد در این سال در نظر گرفته نشده است.

رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش با بیان این مطلب که همه ساله ۴۰ هزار از شاغلان آموزش و پرورش بعد از ۳۰ سال بازنشسته می‌شوند، گفت: به این افراد بعد از ۳۰ سال رنج و زحمت و تلاش همه‌جانبه چه بگوییم؟ این افراد بعد از این همه سال، مستحق گرفتن پاداش هستند و هرچه سریعتر این پاداش باید به آنها داده شود.

کد N1648925

وبگردی