آفتاب

انجام عملیات عمرانی در معابر شهری تهران از فردا تا پایان تعطیلات نوروز ممنوع است

انجام عملیات عمرانی در معابر شهری تهران از فردا تا پایان تعطیلات نوروز ممنوع است

تهران - ایرنا - معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: انجام هرگونه عملیات عمرانی و ساخت و ساز در معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت از فردا(10 اسفند) در راستای اجرای تمهیدات ویژه ترافیکی ایام نوروز، تا پایان تعطیلات سال نو ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محسن ترابیان روز دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان تهران که در استانداری برگزار شد افزود: جلوگیری از اجرای طرح های عمرانی و ساخت و ساز در سطح معابر شهری، با هدف برقراری نظم و انضباط در حوزه ترافیک شهری در ایام پایانی سال و آستانه تعطیلات سال نو انجام می شود.
وی تصریح کرد: این طرح با همکاری مشترک شهرداری و پلیس راهور تهران از فردا در مناطق مختلف پایتخت اجرایی می شود.
وی با تشریح برنامه های انضباطی پلیس تهران بزرگ در تعطیلات نوروز 96 اظهار کرد: ایجاد 375 ایستگاه انتظامی و ترافیکی همزمان با تعطیلات نوروزی در محدوده تهران بزرگ از دیگر برنامه های فرماندهی انتظامی پایتخت است.
سرهنگ ترابیان افزود: این ایستگاه های پلیس با حضور ماموران انتظامی به منظور کاهش بار ترافیکی معابر اصلی و بزرگراهی و همچنین پیشگیری از وقوع سرقت در طول تعطیلات سال جدید ایجاد و فعال خواهند شد.
وی اظهار کرد: نیروهای انتظامی و پلیس راهور مستقر در این ایستگاه به مدت 21 روز از اواخر سال جاری تا پایان روز 15 فروردین ماه وظایف انتظامی و ترافیکی محوله در مناطق مختلف تهران را انجام می دهند.
سرهنگ ترابیان تصریح کرد: برهمین اساس، ایجاد 3 واحد گشت آشکار در هر یک از محلات شهر تهران، گشت های سواره، یک واحد گشت موتوری و استقرار 180 دستگاه کانکس پلیس با فاصله حدود 2 کیلومتر در مناطق مختلف پایتخت برای ایام نوروز برنامه ریزی شده است.
به گفته معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ، همچنین به منظور کاهش تصادف رانندگی در تعطیلات نوروز 75 دستگاه دوربین نظارتی مکانیزه در نقاط حادثه خیز پایتخت نصب و راه اندازی خواهد شد.

* ایجاد 29 پایگاه سیار و غیر سیار امدادی هلال احمر در تهران
مدیرکل هلال احمر استان تهران نیز دراین جلسه گفت: واحدهای امدادی و سیار هلال احمر از 25 اسفندماه تا 15 فروردین 96 کار خدمت رسانی به گردشگران نوروزی در سطح استان تهران را انجام می دهند.
حسین کتابدار افزود: در طرح نوروزی هلال احمر استان تهران، ایجاد 15 پایگاه شهری، 8 واحد بین شهری و 6 پست سیار امدادی نیز برای مناطق مختلف استان درنظر گرفته شده است.
خبرنگار: مجید بروجردی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7247/1109**1625
کد N1648445

وبگردی