آفتاب
در جلسه‌ای مطرح شد:

دغدغه‌ای به نام «ناوگان عمومی در کرج»/لزوم بازسازی احساس می‌شود

دغدغه‌ای به نام «ناوگان عمومی در کرج»/لزوم بازسازی احساس می‌شود

کرج - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از دغدغه‌های استان به‌ویژه کلان‌شهر کرج محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرور در همایش نقش شهرسازی در کاهش بحران آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن که صبح دوشنبه در سالن همایش باشگاه میلاد برگزار شد، با اشاره به نقش مؤثر شهرسازی در روند کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: بدین منظور این همایش با محوریت نقش دانش در شهرسازی و کاهش بحران آلودگی هوا برگزار شد.

وی بابیان اینکه امید است بتوان با استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشی البرز برای کاهش آلودگی هوا گام اساسی برداشته شود، افزود: آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین چالش‌های اساسی کلان‌شهرها محسوب می‌شود.

مهرور با تأکید بر اینکه نگاه ما در بخش شهرسازی باید عالمانه و عاقلانه باشد، تصریح کرد: ایجاد و توسعه فضای سبز در نقاط مرکزی شهر نکته حائز اهمیتی است که باید مدنظر قرار گیرد تا کاهش آلودگی هوا را شاهد باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز خاطرنشان کرد: کارگروه کاهش آلودگی هوا یکی از فعال‌ترین کارگروه‌های موجود در استان البرز محسوب می‌شود، امیدواریم با انجام محوله به دستگاه شاهد افزایش ظرفیت توان استان در بخش‌های مختلف باشیم.

وی با اعلام اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از دغدغه‌های استان محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر هزار دستگاه اتوبوس و۱۳ هزار دستگاه تاکسی در استان وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم به‌روزرسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان، گفت: توسعه این بخش، بهبود وضعیت آب و هوایی البرز را به همراه خواهد داشت.

کد N1647974

وبگردی