آفتاب

سهم دولت در اجرای طرح‌های قطار شهری تعیین شد

سهم دولت در اجرای طرح‌های قطار شهری تعیین شد

نمایندگان مجلس سهم دولت در اجرای طرح های مربوط به قطار شهری را مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای جزئیات لایحه بودجه سال ۹۶ با بند ب تبصره ۵ این لایحه با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند ب تبصره ۵ بخش هزینه ای لایحه بودجه؛ واریزی به طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام و طرحهای ساماندهی دانشگاهها مندرج در پیوست شماره (۱) این قانون اختصاص می‌یابد تا براساس موافقتنامـه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور هزینــه شود.

همچنین نمایندگان با بند ج تبصره ۵ نیز موافقت کردند که براساس آن؛ در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید رئیس دستگاه اجرائی، ذی‌حساب ذی‌ربط و سازمان برنامه و بـودجه کشـور انجام می شود.

گفتنی است نمایندگان با بند د این تبصره نیز با ۱۴۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند د این تبصره؛ حداقل پنجاه‌درصد (۵۰%) از سقف اوراق موضوع این بند به طرحهای قطار شهری اختصاص می‌یابد. تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای اجرای طرحهای قطار شهری به نسبت پنجاه‌درصد (۵۰%) دولت و پنجاه‌درصد (۵۰%) شهرداری‌ها است و تضمین پنجاه‌درصد (۵۰%) سهم دولت برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور می‌باشد. همچنین میزان سپرده نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانکهای عامل موضوع این بند حداکثر پنج درصد(۵%) تعیین می‌گرد. شهرداری‌های که مدارک مورد نیاز را تا پایان سال ۱۳۹۵ به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده‌اند می‌توانند از اوراق مشارکت فروش‌نرفته سالهای قبل استفاده کنند.

کد N1647936

وبگردی