آفتاب
خبر

اندونزی از خریداران نفت ایران می‌شود

اندونزی از خریداران نفت ایران می‌شود

: وزیر هماهنگی اقتصادی اندونزی بعد از دیدار با وزیر ارتباطات ایران خبر از علاقه‌مندی این کشور برای خرید نفت‌خام از ایران داد و همچنین ...

ایرنا: وزیر هماهنگی اقتصادی اندونزی بعد از دیدار با وزیر ارتباطات ایران خبر از علاقه‌مندی این کشور برای خرید نفت‌خام از ایران داد و همچنین برای انجام سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران ابراز علاقه کرد. وی امروز برای انجام مذاکرات دقیق‌تر با وزیر نفت دیدار می‌کند.

«دارمین ناسوتیون» روز گذشته در دیدار با محمود واعظی رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اندونزی در محل وزارت ارتباطات با اشاره به خرید آزمایشی یک میلیون بشکه نفت از ایران برای تطابق آن با نیازهای پالایشگاهی کشورش گفت: اندونزی پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش نفت و تطابق آن، در آینده خریدار مستمر نفت ایران خواهد شد. خرید گاز از ایران در سال 2017 از سوی اندونزی یکی از محورهای مذاکره وزیر هماهنگی اقتصادی اندونزی با واعظی بود. ناسوتیون همچنین از ایران برای ساخت پالایشگاه در کشورش دعوت کرد. وی از مذاکره با طرف ایرانی درخصوص خرید گاز مایع برای مناطق ویژه اقتصادی اندونزی خبر داد و از همکاری شرکت ملی نفت کشورش با شرکت ملی نفت ایران برای استخراج نفت از دو چاه ایرانی منصوری و آب تیموری استقبال کرد. این مقام اندونزیایی افزود: اندونزی می‌تواند روزانه 200 هزار بشکه نفت از این 2 چاه استخراج و در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار دهد. وی ادامه داد: اندونزی علاقه‌مند به همکاری با ایران در زمینه تولید کود و خرید گاز ایران برای مصرف در شرکت ملی کود اندونزی است.

ناسوتیون از تلاش کشورش برای توسعه همکاری‌های بانکی خبر داد و افزود: روز دوشنبه (امروز) دیداری با رئیس کل بانک مرکزی ایران خواهد داشت. وی بر افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی دوجانبه تاکید کرد و گفت: زمینه‌های بسیاری نظیر کشاورزی، نفت و گاز، گردشگری و امور گمرکی وجود دارد که علاقه‌مند به توسعه همکاری در این بخش‌ها هستیم. اما واعظی، رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اندونزی، همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های نفت، گاز و پتروشمی را مهم ارزیابی کرد و از دیدار وزیر هماهنگی اقتصادی اندونزی با بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان برای بررسی مسائل دو‌جانبه خبر داد که امروز انجام می‌شود. به گفته وی، ایران و اندونزی در بخش نفت و گاز شرکای قدیمی بودند که تحریم‌ها این شراکت را با مشکل مواجه کرده بود و اکنون تلاش مسوولان دو کشور برای افزایش همکاری‌ها در این بخش است به گونه‌ای که پیش‌تر اندونزی درباره خرید نفت از ایران و نیز ال. ان. جی و سی. ان. جی اقدام‌هایی صورت داده بود. واعظی به تلاش اندونزی برای خرید کود شیمیایی از کشورمان اشاره کرد و از همکاری شرکت ملی نفت اندونزی با شرکت ملی نفت ایران در 2 چاه نفتی خبر داد. رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اندونزی اعلام کرد: قرار است شرکت ملی نفت اندونزی برای استخراج نفت از دو چاه آب تیموری و منصوری به شرکت ملی نفت ایران کمک کند.

کد N1647718

وبگردی