آفتاب

حل مشکل طلافروشان بابل / پرونده مالیاتی تمامی افراد جداگانه بررسی می شود

حل مشکل طلافروشان بابل / پرونده مالیاتی تمامی افراد جداگانه بررسی می شود

ساری - ایرنا - رئیس اتحادیه صنف طلافروشان بابل گفت که مشکل مالیاتی اعضای این صنف با بررسی پرونده هر یک از فروشندگان به صورت جداگانه بررسی و حل می شود.

سیدمهدی تاجداران یکشنبه شب پس از نشست اعضای اتحادیه که با حضور علی نجفی خوشرودی یکی از 2 نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: در این نشست حاضران اعتراض خود را نسبت به سلیقه ای عمل کردن ماموران امور مالیاتی شهرستان ابراز داشتند.
طلافروشان بابل روز یکشنبه در اعتراض به آنچه که محاسبه سلیقه ای مالیات برارزش افزوده توسط ماموران امور مالیاتی این شهرستان نامیدند، محل کسب خود را تعطیل یا نیمه تعطیل کردند.
بر اساس آمار اتحادیه طلافروشان بابل، 110 طلافروش تحت پوشش این اتحادیه در این شهرستان مشغول فعالیتند.
اعضای صنف زرگران بابل مدعی هستند که ماموران اداره مالیاتی شهرستان نه تنها در محاسبه مالیات بر ارزش افزوده سلیقه ای عمل می کنند، بلکه برخی از آنان برخورد مناسبی هم با مغازه داران نمی کنند.
آنان می گویند، طبق قانون با پرداخت 9 درصد مالیات برارزش افزوده مشکلی ندارند ولی این درصد باید از کارمزدی که از محل فروش طلا کسب می کنند، محاسبه شود.
یکی از طلافروشان بابلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد، امور مالیاتی شهرستان برای بعضی از طلافروشان تا سه میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته است، در حالی که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و سرمازدگی باغ های مازندران، آنان این مقدار فروش نداشته اند.
رئیس اتحادیه طلافروشان بابل گفت: در جلسه امشب (یکشنبه) که مدیرکل امور اقتصادی و مالیاتی مازندران هم حضور داشت، تاکید کردیم که قانون را می پذیریم و حتی با پرداخت 9 درصد ارزش افزوده مشکلی نداریم، ولی اعتراض ما نسبت به تشخیص مقدار ارزش افزوده بوده است.
وی افزود: در این جلسه در اتاق اصناف که مسئولان شهرستان هم حضور داشتند، خوشبختانه با رایزنی های انجام شده به وسیله علی نجفی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با مسئولان کشوری، آنان قول مساعد حل مشکل را داده اند و مقرر شد تک تک پرونده ها مورد بررسی و با دقت نظر، دغدغه های طلافروشان مورد توجه قرار گیرد.
تاجداران با قدردانی از همه افرادی که تلاش کرده اند مشکل طلافروشان حل شود، اظهار داشت: زرگران بابلی از صبح فردا (دوشنبه) کرکره های مغازه هایشان را بالا کشیده و در محل کارشان حضور می یابند.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از مدت ها قبل انتقاداتی را برخی از اصناف شهرستان بخصوص اتحادیه زرگران در خصوص مالیات برارزش افزوده مطرح کرده بودند که موضوع را در نشستی با رئیس کل امور مالیاتی کشور به همراه تنی چند از مسئولان شهرستان بررسی کردیم.
علی نجفی افزود: در آن نشست مقرر شد تا بازرسانی از تهران برای بررسی موضوع به شهرستان بابل اعزام شوند که این کار هم انجام شد، اما در ظاهر خواسته های زرگران بابلی برآورده نشده بود.
وی بیان کرد: امروز پس از این که متوجه شدم مطالبات طلافروشان محقق نشده باز هم با رئیس کل امور مالیاتی کشور تماس گرفتم که سبب شد مدیرکل امور مالیاتی مازندران را به بابل اعزام کند و با تشکیل جلسه با اعضای اتحادیه طلافروشان، خوشبختانه برای حل این مشکل قول های مساعدی داده شد و ما هم پیگیریم تا به صورت ریشه ای این مساله حل شود.
نجفی گفت: انتظار می رود با توجه به اینکه بابل یک شهر تجاری و اقتصادی است، تمهیدات لازم اندیشیده شود .
شهرستان 520 هزار نفری بابل دارای 110 واحد طلافروشی است.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده :عبدالله غفاری
7343/1654*شبس*1613
کد N1647592

وبگردی