آفتاب

دست ستادهای بحران در بودجه نباید بسته باشد/گزارش‌های ستاد تنظیم بازار مثبت بود

دست ستادهای بحران در بودجه نباید بسته باشد/گزارش‌های ستاد تنظیم بازار مثبت بود

معاون اول رییس‌جمهور گفت: در زمینه کالاها نیاز داریم نظارت خوبی باشد در نوروز این موضوع جدی‌تر است بخش بزرگی از کالاها در اختیار اصناف است و اتاق اصناف باید این کار را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در همایش سراسری مجریان انتخابات که امروز (شنبه) در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه قبل از ورود به بحت انتخابات مطالبی را در مورد مسائل اجرایی و اقتصادی کشور عرض می‌کنم، گفت: کشور ما در مواقعی با مسائل جدیدی روبه‌رو می‌شود که تحت تاثیر حوادث غیرمترقبه است.

او افزود: برخی استان‌های کشور در همین روزهای اخیر با سیل دست و پنجه نرم کردند و مردم با مشکلات بدی روبه‌رو شوند. برخی استان‌های کشور با برف روبه‌رو شدند. در برخی استان‌ها به خصوص خوزستان پدیده ریز‌گردها مردم را اذیت کرد. تقریبا در تمام این استان‌ها با شدت و ضعف با قطعی برق و آب و در مواردی با قطعی راه‌های مواصلاتی روبه رو بودند.

معاون اول رییس‌جمهور عنوان کرد: مردم به فضل الهی در این مواقع با صبوری و بزرگواری مشکلات را تحمل می‌کنند. اما انتظار دارند مسئولان کشور تمام هم و غم‌شان را برای این به کار ببرند که آثار این اتفاقات حداقل شود. من صمیمانه از همه مدیران کشور که در استان‌ها سعی کردند با تلاش جدی مشکلات را به حداقل برسانند تشکر می‌کنم. ولی در ستاد بحران استان‌ها باید پیش‌بینی هایی برای این پدیده‌ها شود و آمادگی بیشتری باشد و حکم استان‌دار و فرماندار بر همه این دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجرا باشد.

او خاطرنشان کرد: من گزارشی ندارم که گفته شده باشد دستگاهی در مقابل دستور استاندار مقاومت کرده باشد اما در ستاد بحران و موضوع بحران متناسب با شرایط باید اختیارات به استاندار داده شود و همه دستگاه‌ها باید به نحو مطلوب تبعیت کنند. دغدغه‌هایی که رهبری در این ایام در برخی از این حوادث داشتند و دستورهایی که رییس‌جمهور دادند و مصوبات دولت باید تلاش شود به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید منابع اولویت‌بندی شوند و دست ستاد بحران در بودجه نباید بسته باشد، گفت:  در هفته‌های پیش رو آغاز سال جدید را داریم به صورت طبیعی با یک حجم بالای جابه‌جایی مسافر نوروزی در داخل رو‌به‌رو هستیم. شاید اغراق نباشد بگوییم ده‌ها میلیون نفر برای تعطیلات جابه‌جا می‌شوند. این از خوش‌سلیقگی‌های ایرانی‌هاست که سال‌نو خود را اینگونه می‌گذرانند. برای همین ستادهای نوروزی برای رفاه و آسایش مردم باید تعبیه شوند.

او گفت: در زمینه کالاها نیاز داریم نظارت خوبی باشد در نوروز این موضوع جدی‌تر است بخش بزرگی از کالاها در اختیار اصناف است و اتاق اصناف باید این کار را انجام دهند. عموم کالاها باید نظارت شود و یک عده ممکن است در این فواصل دنبال فرصتی باشند که مردم را سرکیسه کنند. در برخی از کالاها به صورت خاص ما در برنامه دولت و ستاد تنظیم کالا دیدیم که باید تنظیم و نظارت بر قیمت داشته باشند مثل میوه و اقلام خوراکی. اگر نیاز به واردات هم بود گفتیم باید انجام شود در داخل کشور باید ذخایر مطمئن باشد.

معاون اول رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز صبح در جلسه ستاد تنظیم بازار که به ریاست معاون اجرایی است گزارش‌هایی دادند که مثبت بود. تصمیم گرفته شده از ۱۵ اسفند حضورشان در بازار جدی‌تر باشد گفته شده در هر استانی بر اساس نیاز انبار و ذخایر پیش بینی شود نمایشگاه عرصه مستقیم قرار است تامین شود سال گذشته هم اتوبوس را افزایش دادیم. امسال هم گفته شده که هیچ افزایش قیمتی در اتوبوس و قطار نداریم. برای هواپیما سقف قسمت بلیط باید مشخص شود. گشت‌های نظارتی جدی از سوی تعزیرات داشته باشیم من فکر می‌کنم با گزارشی که امروز شنیدم مشکلی پیش نیاید.

کد N1646359

وبگردی