آفتاب

انعقاد تفاهم نامه نفوذ فناوری دربنگاه های حوزه زیستی

انعقاد تفاهم نامه نفوذ فناوری دربنگاه های حوزه زیستی

تهران- ایرنا - تفاهم نامه نفوذ فناوری در بنگاه های حوزه زیستی امروز شنبه بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران وستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا،این تفاهم نامه به مدت 5 سال وبه امضای علی یزدانی رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری رسید.
تقویت سیاستگذاری برای ایجاد و توسعه صنایع کوچک و متوسط زیست فناوری،انتشار و نفوذ دهی فناوری های زیستی در خوشه های صنعتی مرتبط از جمله غذایی،محصولات باغی و دامی ،کمک به استقرار شرکت های زیست فناوری در شهرک ها و نواحی صنعتی، کمک به فعال سازی شرکت های توسعه کسب و کار در حوزه زیست فناوری از جمله اقدامات مشترک در نظر گرفته شده در این تفاهم نامه است.
همچنین در این تفاهم نامه معرفی اقتصاد دانش بنیان و توانمندئ های زیست فناوری به فعالان حوزه صنایع کوچک ،همکاری جهت دانش بنیان کردن شرکت های مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی در حوزه زیست فناوری ،کمک به فعالسازی حوزه غذایی شهرک های فناوری غذایی آذربایجان غربی و خراسان رضوی با بهره گیری از روش های زیست فناوری از جمله اقدامات ستاد توسعه زیست فناوری بیان شده است.
انتقال تجربیات و دانش موجود در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای توسعه شرکت های دانش بنیان و صنایع کوچک این حوزه ،کمک به برگزاری دوره های آموزشی توسعه صنایع کوچک و متوسط زیست فناور و تسهیل بهره مندی ستاد از امکانات مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی نیز از اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در نظر گرفته شده است .
علمی***9340**1440
خبرنگار: منیر ابراهیمی زاده**انتشار: گلشن
کد N1646179

وبگردی