آفتاب

دلار شب‌های عید در سراشیبی

دلار شب‌های عید در سراشیبی

دلار درست در روزهای شلوغ و پرتقاضای اسفندماه به سراشیبی افتاده است و در هفته گذشته بعد از چند ماه به کانال قیمتی ٣‌هزار و ٧٠٠ افتاد.

این موضوع در شرایطی اتفاق می‌افتد که بانک مرکزی عرضه دلار به بازار را تقویت کرده و به نظر می‌رسد تصمیم دارد از شوک قیمت اسکناس آمریکایی در شب‌های عید نوروز جلوگیری کند.
دلار که روز شنبه را با قيمت ٣٨هزار و ٥٠ ريال لرزان آغاز كرده بود، در همان روز بعد از چند ماه به كانال ٣٧هزار و ٩٠٠ وارد شد اما بازار ساز (بانك مركزي) روند نوسان سريع و افت قیمت فوری را به مصلحت نديده و در طول هفته قيمت را با يك روند ثابت نزولي بسيار خفيف مديريت كرد و ادامه داد. در نهايت بازار روز پنجشنبه با قيمت ٣٧‌هزار و ٧٥٠ ريال به كار خود پايان داد، نوع عرضه بازار ساز (بانك مركزي) نشان مي‌دهد روند كاهشي قيمت با نوسان بسيار كم هدف بازار ساز بوده كه فعلا موفقيت‌آميز بوده و نوسان‌گيران و سفته‌بازان و معامله‌گران بازار ارز را به دقت بيشتر در امر خريد و فروش وارد كرده است، به نظر مي‌رسد اگر عرضه دلار به همين نحو ادامه پیدا کند، اين روند كاهشي در هفته آينده نيز ادامه خواهد يافت. روند كاهشي قيمت يورو در پي كاهش قيمت ارزش جهاني يورو شتاب بيشتري در بازار ارز ايران از خود نشان داده و در روز پنجشنبه با قيمت ٤٠هزار و ٨٥٠ ريال معامله شده است كه روند كاهشي خوبي براي مسافران نوروزي و متقاضيان يورو است./ شهروند
کد N1646017

وبگردی