آفتاب
رییس‌جمهور:

برخی برای انتقاد از دولت، اعتماد عمومی را زیر سوال می‌برند

برخی برای انتقاد از دولت، اعتماد عمومی را زیر سوال می‌برند

رییس‌جمهور گفت: برخی‌ها نمی‌دانند برای اینکه از دولت انتقاد کنند کل اعتمادعمومی را زیر سوال می‌برند این خیانت به کشور و نظام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسن روحانی در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات ۱۳۹۶ عنوان کرد: یکی از پایه‌های کارها باید مساله امنیت باشد، خداوند نعمت امنیت را به ما ارزانی داده  است از همه نیروهای نظامی تشکر می‌کنیم ولی اساس امنیت به وحدت و انسجام و سرمایه اجتماعی بر می‌گردد. اگر سلاح ما ۱۰۰ برابر و نیروهای نظامی ما چند برابر باشد و شکاف ببین مردم و اقوام تشدید شود و اعتماد از بین برود، امنیت نخواهد بود.

او افزود: در اروپا و آمریکا مگر ابزار امنیتی نیست آیا توانستند امنیت خود را حفظ کنند وقتی انسجام و وحدت از بین برود شکاف  و تنازع و کینه‌توزی آغاز می‌شود. گناه بزرگی است آنها که در کلام و قلم خود بذر کینه می‌افشانند. رقابت عیبی ندارد و خوب است نزاع و انشقاق بین مذاهب بزرگترین گناه است. ایجاد شکاف از بزرگترین گناه‌ها است.

رییس‌جمهور تاکید کرد: سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه ما است در سیاست داخلی و خارجی اتکای ما به سرمایه اجتماعی و اعتماد است برخی‌ها نمی‌دانند برای اینکه از دولت انتقاد کنند کل اعتمادعمومی را زیر سوال می‌برند این خیانت به کشور و نظام است. همه ما برادر و کشتی‌نشینان یک کشتی هستیم، همه عضو یک جامعه هستیم چرا دین و مذهب بین ما باید اختلاف ایجاد کند مسائل سیاسی برای رقابت خوب است انتقاد برای رفع نقص و دلسوزی لازم و ضروری است، اما نگذاریم کینه و اختلاف ایجاد شود.

او گفت: اینکه در ذهن ما باشد برای پیروزی ما آن یکی جناح نباشد، شدنی نیست دعاهای پشت و رو مثل کودکی می‌ماند که می‌گوید خدا کند معلم ما مریض شود و نیاید برخی چون درسشان را آماده نکردند می‌گویند رقیب ما نباشد و ما یکه‌تاز باشیم بدون رقابت نمی‌شود زندگی کرد.

ادامه دارد...

کد N1645819

وبگردی