آفتاب

چه گروه هایی در اولویت"مسکن اجتماعی" هستند؟

چه گروه هایی در اولویت"مسکن اجتماعی" هستند؟

آنهایی که خود و افراد تحت تکفل‌ آنان از اول فروردین سال 90، فاقد واحد مسکونی با دوام یا وام مسکن بوده‌اند و از 22 بهمن سال 57، ازهیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده‌اند...

«اولویت مسکن اجتماعی، با افراد سرپرست خانوارهای کم ‌درآمد است.» وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب در تشریح ابعاد مختلف مسکن اجتماعی که در هیأت وزیران مصوب شده است، گفت: دنبال مسکن اجتماعی و حمایتی هستیم هرچند که  این نوع مسکن اصلاً اقتصادی نیست و بازگشت سرمایه صورت نمی‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی افزود: آنهایی که خود و افراد تحت تکفل‌ آنان از اول فروردین سال 90، فاقد واحد مسکونی با دوام یا وام مسکن بوده‌اند و از 22 بهمن سال 57، ازهیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده‌اند و حداقل در شهرمورد تقاضا، 5سال سکونت داشته باشند، شامل طرح مسکن اجتماعی هستند. وزیر راه و شهرسازی گفت: به گروه‌های کم درآمدی برخورد می‌کنیم که اصلاً در قالب مدل اقتصادی امکان تأمین سرپناه ندارند، لذا این افراد می‌توانند از حمایت‌های مسکن اجتماعی برخوردار شوند. به گفته آخوندی نهادهای حمایتی و نهادهایی که سیاست اجتماعی را دنبال می‌کنند باید متولی شوند و این بخشی از سیاست‌های اجتماعی دولت است که توسط نهادهایی چون کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن آن را دنبال می‌کنند.
کد N1645661

وبگردی