آفتاب
معاون وزیر ورزش مطرح کرد:

مسافران شطرنج ایران مبلغان خوبی برای انعکاس واقعیت‌های کشور هستند

مسافران شطرنج ایران مبلغان خوبی برای انعکاس واقعیت‌های کشور هستند

معاون فرهنگی وزارت ورزش با حضور در محل برگزاری مسابقات شطرنج زنان جهان در تهران گفت: شرکت کنندگان در این رقابت ها مبلغان خوبی برای انعکاس واقعیت های کشورمان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز پنجشنبه و در جریان دیدارهای نخست مرحله پنجم مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان که در تهران جریان دارد، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با حضور در محل مسابقات از روند برگزاری دیدارها بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید با ابراز خرسندی از اینکه ایران میزبان رویدادی بزرگ مانند مسابقات شطرنج زنان جهان است، گفت: به واسطه این میزبانی شاهد حضور قهرمانان بزرگ و سرشناس در کشورمان هستیم. این موضوع که توانسته ایم شرایطی فراهم کنیم تا به واسطه آن فدراسیون جهانی با پیشنهاد ایران برای میزبانی مسابقات موافقت کنند، بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه میزبانی رویدادهای حساس بین المللی یکی از اتفاقات بزرگ ورزش کشورمان به حساب می آید، خاطرنشان کرد: این میزبانی ها افتخار بزرگی بر تاریخ ورزش ایران خواهد بود. امیدوارم با توجه به تدارکات خوبی که برای این میزبانی شده است، شرکت کنندگان با خاطره ای خوب تهران را ترک کنند.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش که میزبانی مسابقات شطرنج زنان جهان چه پیامی می تواند برای جهان داشته باشد، گفت: انعکاس شرایط مطلوب کشورمان برای برگزاری رویدادهایی در این سطح بهترین پیام است. متاسفانه گاهی شاهد تبلیغات منفی از سوی برخی رسانه های بیگانه هستیم که می خواهند شرایط را در کشورمان نامناسب جلوه دهند.

وی در این رابطه ادامه داد: این موضوع که فدراسیون جهانی شطرنج و ۶۰ شطرنج باز جهان پذیرفته اند که با رعایت چارچوب های فرهنگی در کشور ما چنین مسابقاتی برگزار شود و در آن حضور پیدا کنند دستاورد بسیار مهمی برای کشورمان است. تمام این شرکت کنندگان می توانند مبلغان خوبی برای انعکاس شرایط، ظرفیت ها و واقعیت های ایران در جهان باشند.

احمدی تاکید کرد: شطرنج بازان واقعیت های ایران را با حضور در کشورمان از نزدیک لمس کردند و به نظرم این موفقیت بزرگی است باید تلاش کنیم که با تعامل با فدراسیون های جهانی و ایجاد ظرفیت های مناسب اینگونه میزبانی ها را در کشورمان تداوم و استمرار بخشیم.

معاون وزیر ورزش در امور فرهنگی همچنین در خصوص نقش برجام در اخذ میزبانی های بین المللی گفت: طبیعی است که موفقیت های دیپلماتیک در سطح جهانی و بین المللی در توسعه مراودات ورزشی بسیار تاثیرگذار است. موفقیت بزرگی که ملت و کشور ما بر مذاکرات ۱+۵ و در برجام به دست آورد، آثار خوبی به دنبال داشته است.

عبدالحمید احمدی در پایان اظهار کرد: توسعه مراودات ورزشی و گره گشایی از برخی موانع و مشکلات که حاصل موفقیت ما در این مذاکرات است، می تواند به ورزش ما خیلی کمک کند و شرایط را برای میزبانی های آتی آسان تر کند. امیدوارم بتوانیم شاهد توسعه و مراودات هر چه بیشتر ورزش کشور به ویژه میزبانی های رویدادهای مختلف باشیم.

کد N1644972

وبگردی