آفتاب
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد:

آغاز کولاک شدید در محورهای کوهستانی آذربایجان غربی

آغاز کولاک شدید در محورهای کوهستانی آذربایجان غربی

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت:کولاک شدید در محورهای شهرستان چایپاره و گردنه های مهاباد – بوکان و خوی – چالدران آغاز شده است.

عبدالحسین علی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امروز کولاک شدید در محورهای شهرستان چایپاره و گردنه های مهاباد – بوکان و خوی – چالدران آغاز و وضعیت جوی محورهای شهرستان های ماکو، شوط، چالدران و پلدشت نیز برفی گزارش شده است.

وی ادامه داد: عملیات برفروبی و نمک پاشی در محورهای مواجه با کولاک و برفگیر انجام شده است و از رانندگان درخواست می شود با تجهیزان ایمنی زمستانی و زنجیر چرخ اقدام به سفر نمایند.

علی اکبری اظهارداشت: با توجه به آغاز بارش در برخی محورهای مواصلاتی شهرهای استان راه ۵۳ روستا مسدود شده است که به زودی با تلاش راهداران بازگشایی خواهد شد. ‌

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اضافه کرد: راه های ارتباطی این روستاها جزو مسیرهای بازگشایی شده در روزهای اخیر بودند ولی به دلیل شدت کولاک و سرعت وزش باد دیشب دوباره دچار انسداد مسیر شدند.

علی اکبری گفت: شهرستان چالدران با ۳۰ روستا بیشترین آمار روستاهای گرفتار در کولاک را دارد و دیگر روستاهای گرفتار در کولاک در سطح استان پراکنده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر راه ارتباطی روستایی در شهرستان های ارومیه، ماکو، شوط، پلدشت، چایپاره، چالدران و سلماس در شمال استان و شهرستان های بوکان، نقده، میاندوآب، اشنویه و تکاب در جنوب استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

به گفته وی هم اکنون دو هزار و ۸۸۶ روستا در این استان زیر پوشش خدمات راهداری بوده که بیشترین تعداد از آنها مربوط به ارومیه با ۶۱۰ روستا و کمترین تعداد نیز مربوط به شهرستان شوط با ۶۸ روستاست.

از ۱۲ هزار کیلومتر جاده آذربایجان غربی، هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر روستایی، سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه آسفالت فرعی، اصلی و بزرگراه و نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی دارای ۱۴ اداره راهداری و ۶۷ اکیپ عملیاتی شامل ۲۹ باب راهدارخانه ثابت و بین راهی، ۱۵ باب راهدارخانه مرکزی و ۲۳ باب راهدارخانه کانکسی، سیار و استیجاری است.

آذربایجان غربی ۱۷ شهرستان، ۴۲ شهر و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد و جمعیت آن سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است؛ این استان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی بوده و سالانه به طور متوسط بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیمتر بارندگی دارد.

کد N1644903

وبگردی