آفتاب
مهدی تاج:

فوتبال ایران مشترکات زیادی با رومانی دارد

فوتبال ایران مشترکات زیادی با رومانی دارد

رئیس فدراسیون فوتبال اهداف امضا تفاهم نامه با فدراسیون رومانی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تاج پس از امضا تفاهم نامه میان فدراسیون فوتبال ایران و رومانی گفت: از رییس فدراسیون فوتبال رومانی که به ایران آمده است تشکر می کنم. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و رومانی به عنوان دو سازمان ملی برای ارتقا روابط به این نتیجه رسیدند یک تفاهم نامه سرتاسر فوتبالی را امضا کنند.

وی افزود: رومانی کشوری نزدیک به ایران است و از ترکیه تا آنجا 50 دقیقه است. مشترکات زیادی با رومانی داریم و تفاهمات را با شرایطی امضا می کنیم. با ارمنستان هم تفاهمنامه امضا کردیم که استفاده از تیم های ملی آنجا و کمپ های تیم ملی را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران خاطرنشان کرد: همکاری درباره توسعه داوری و آموزش مربیگری در دستور کار خواهد بود.در زمینه بانوان هم کشور رومانی شرایط خوبی دارد و می تواند به فوتبال بانوان ما کمک کند.در بحث حق پخش تلویزیونی رومانی توفیقات زیادی داشته است.موضوع آموزشی و پزشکی از بحث های دیگر است.در مجموع می خواهیم تیم ملی رومانی را در تهران داشته باشیم و تیم های ملی ایران در همه رده ها به رومانی بروند.

وی ادامه داد: ما آکادمی فوتبال را هم با همکاری فدراسیون فوتبال رومانی و فدراسیون فوتبال ایران دنبال می‌کنیم، همچنین موضوع اسپانسرینگ در بحث تبلیغات محیطی و تلویزیونی یکی دیگر از اهداف ما در امضای این تفاهمنامه است. فدراسیون فوتبال رومانی سال‌ها پیش برای چنین کارهایی برنامه‌ریزی خوبی انجام داده و در حال حاضر از این بابت توسعه یافته شده است.

مهدی تاج خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری مسابقات بین‌المللی میان دو کشور و بحث پزشکی، آموزش پزشکی و دانش‌افزایی مربیان برنامه‌ریزی کردیم، همچنین می‌خواهیم که تیم ملی رومانی به تهران بیاید و ما هم به رومانی رفته و بازی دوستانه برگزار کنیم.

کد N1644894

وبگردی