آفتاب

اعطای جوایز ابتکارعمل و کارآفرینی در جشنواره شمس

اعطای جوایز ابتکارعمل و کارآفرینی در جشنواره شمس

تهران- ایرنا- جوایز 'ابتکارعمل ممتاز دانش بنیان' به یک محقق ایرانی و 'کارآفرینی' به یک شرکت ایرانی تولید لنزهای داخل چشمی در جریان جشنواره شمس اعطا می شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از نهمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس، مدیر این جشنواره از اهدای جایزه ابتکار عمل ممتاز دانش بنیان به یک محقق ایرانی برای طراحی و ساخت پروتزهای کاشتنی داخل قرنیه برای درمان نسبی قوزقرنیه و آستیگماتیسم های نامنظم و نیز اعطای جایزه کارآفرینی به یک شرکت ایرانی تولید لنزهای داخل چشمی که در جراحی آب مروارید استفاده می شود، خبر داد.
دکتر سید فرزاد محمدی گفت:در این جشنواره که فردا پنجشنبه در بیمارستان فارابی تهران برگزار می شود از این مبتکران و کارآفرینان در کنار دیگر شخصیت های علمی تقدیر به عمل می آید.
وی افزود: با توجه به شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، در فراخوان این دوره از جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس، توجه ویژه ای به موضوع فعالیت های دانش بنیان شده است و امسال از یک شخص حقیقی و یک شخصیت حقوقی تقدیر می شود.
محمدی با اشاره به اینکه تولید لنزهای داخل چشمی در درمان آب مروارید از سوی یک شرکت دانش بنیان ایرانی و به روش انتقال فناوری و مهندسی معکوس انجام شده است، تصریح کرد: تولید کاشتنی های داخل قرنیه ای، مبتنی بر تحقیق و توسعه داخلی و دانش بنیانی صورت گرفته است.
مدیر این جشنواره گفت: در جشنواره هفتم (دو سال قبل)، نشان خدادوست (افتخار نوعدوستی و پیشگیری از نابینایی) به فرزند خوانده پروفسور فقید «آنتون رگنر» اتریشی که با پروفسور محمد قلی شمس در ایران برای درمان تراخم همکاری می کرد، اهدا شد.
وی ادامه داد: پس از این اتفاق، این شخص از محل ارث و وقف پروفسور رگنر، مبلغ 50 هزار فرانک سوئیس را برای مدت پنج سال (هر سال 10 هزار فرانک) برای بورسیه تحصیلی و دوره تکمیلی سه ماهه به یک چشم پزشک ایرانی اختصاص داد.
دکتر محمدی تصریح کرد: از سال گذشته فراخوانی سراسری در کشور برای شناسایی افراد واجد شرایط این بورسیه تحصیلی داده شده و با توجه به شاخص هایی همچون علم سنجی، تمایز حرفه ای، فعالیت های انسان دوستانه و داوطلبانه به ویژه در مناطق محروم، احترام به پیش کسوت و چشم پزشکان حایز شرایط انتخاب می شوند که امسال نیز یک چشم پزشک از شیراز موفق به دریافت این گرنت شد و در جشنواره امسال این گرنت به وی اعطا خواهد شد.
وی گفت: این جشنواره شامل افتخارات دیگری مانند ادیب چشم پزشکان، نوعدوستی و پیشگیری از نابینایی (نشان خدادوست)، خدمت و مسئولیت پذیری حرفه ای و اجتماعی، آموزگار برتر (نشان سجادی)، چشم پزشک پارسی و طبیب دیدگان (نشان شمس) است.
علمی**1834**1440
تنظیم کننده: ناهید شفیعی **انتشار:معصومه گلشن
کد N1644009

وبگردی