آفتاب
در بسیاری از کشورها؛

امید به زندگی تا سال 2030 میلادی به بالای 90 سال می رسد

امید به زندگی تا سال 2030 میلادی به بالای 90 سال می رسد

تهران- ایرنا- نتایج یک مطالعه بین المللی نشان می دهد که متوسط امید به زندگی در بسیاری از کشورها تا سال 2030 افزایش می یابد و در برخی مناطق به بالای 90 سال می رسد. این مطالعه بر لزوم تلاش بیشتر سیاستگذاران برای برنامه ریزی های مقتضی تاکید دارد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، این مطالعه نشان داد که کره جنوبی تا سال 2030 احتمالا بیشترین میزان امید به زندگی را در جهان دارد و در میان کشورهای توسعه یافته، آمریکا در پایین ترین رده ها خواهد بود.
این مطالعه که با هدایت کالج امپریال لندن و با همکاری محققان سازمان جهانی بهداشت (WHO) انجام شد، نشان می دهد که در میان کشورهای پردرآمد، آمریکا احتمالا در سال 2030 کمترین میزان امید به زندگی را دارد، به طوری که میانگین طول عمر مردان و زنان در این کشور به ترتیب 79.5 سال و 83.3 سال خواهد بود که مشابه میزان امید به زندگی کشورهای با درآمد متوسط مانند کرواسی و مکزیک است.
در اروپا، پیش بینی می شود که زنان فرانسوی و مردان سوییسی بیشترین میزان امید به به زندگی را داشته باشند، به طوری که متوسط امید به زندگی برای زنان فرانسوی 88.6 سال و برای مردان سوییسی 84 سال خواهد بود.
براساس این مطالعه، کره جنوبی بالاترین میزان امید به زندگی را خواهد داشت؛ به عبارت دیگر دختری که در سال 2030 در این کشور متولد می شود، تا 90.8 سالگی عمر می کند و امید به زندگی پسران نیز در این کشور در سال 2030 به 84.1 سالگی می رسد.
محققان عواملی را همچون تغذیه مناسب کودکان، فشار خون متعادل، پایین بودن مصرف سیگار و دسترسی خوب به مراقبت های بهداشتی، دانش جدید پزشکی و فناوری از دلایل بالاتر بودن امید به زندگی مردم کره جنوبی در این پیش بینی ها ذکر کردند.
'مجید عزتی' پژوهشگر برتر و استاد دانشکده بهداشت عمومی در کالج امپریال لندن گفت: این حقیقت که طولانی تر زندگی خواهیم کرد به این معنی است که باید به تقویت سیستم های سلامت و مراقبت اجتماعی به منظور حمایت از یک جمعیت سالخورده با نیازهای متعدد در حوزه سلامت، اندیشید.
این مطالعه در مجله پزشکی Lancet منتشر شد.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1643977

وبگردی