آفتاب

تعطیلات طولانی لوته آیزنر سهراب شهید ثالث در سینما تک

تعطیلات طولانی لوته آیزنر سهراب شهید ثالث در سینما تک

فیلم های تعطیلات طولانی لوته آیزنر و آنتوان چخوف:یک زندگی ،در بخش مروری بر فیلم های آلمانی سهراب شهید ثالث روز چهارشنبه چهارم اسفند ماه در ساعت های 16 و 18 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛درادامه برنامه نمایش فیلم در بخش"نوستالژی در جایی دیگر؛ مروری بر فیلم های آلمانی سهراب شهید ثالث"روزچهارشنبه چهارم اسفند ماه ساعت 16، فیلم "تعطیلات طولانی لوته آیزنر" محصول سال1979 به مدت 60 دقیقه و از ساعت 18، فیلم " آنتوان چخوف : یک زندگی "محصول سال 1981 به مدت 95 دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.
لوته آیزنر، مورخ نام‌آور آلمانی و از بنیانگذارن سینماتک پاریس و همسر اول فریتزلانگ، از خاطرات کودکی و همسرش در دوره‌ی درخشش اکسپرسیونیست‌های آلمان و روزهای سخت تبعید در سال‌های جنگ جهانی دوم و کار و دوستی با هانری لانگلوا، رئیس سینماتک فرانسه سخن می‌گوید. آیزنر در دوره‌ی آلمان نازی برای تعطیلات از آلمان بیرون می‌آید اما دیگر قادر نمی‌شود به کشورش بازگردد. شهیدثالث عنوان فیلم را از سفر لوته آیزنر و لحظه‌ی خداحافظی وی با خانواده‌اش گرفته بود که برای استقبال از او به ایستگاه راه آهن آمده بودند (لوته آیزنر به آن‌ها گفته بود به «تعطیلاتی طولانی» آمده).
لوته‌آیزنر همواره از ستایشگران آثار شهیدثالث بود؛ شاید به این خاطر که همچون کاراکترهای فیلم‌های وی از خانه و محل زندگی‌اش دور افتاده بود و بیشتر زندگیش را در آوارگی و تبعید گذراند. و این فیلم ادای دین شهیدثالث است به او.
شایان ذکر است :روزپنجشنبه 5 اسفند ماه ساعت 16 فیلم "هانس جوانی از آلمان"محصول سال 1985 به مدت 148 دقیقه و ساعت 18 فیلم " فرزند خوانده ویرانگر"محصول سال 1987 به مدت 135 دقیقه به نمایش در می آید.
یادآوری می شود:علاقه مندان می توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم در بخش مروری بر فیلم های آلمانی سهراب شهید ثالث تا روز 11 اسفند ماه در دو سانس 16 و 18به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.
حسن نوفرستی
مسوول روابط عمومی
موزه هنرهای معاصر تهران
کد N1643855

وبگردی