آفتاب
در همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری مطرح شد؛

آتش نشانی ضابط پلمپ اماکن نیست

آتش نشانی ضابط پلمپ اماکن نیست

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، گفت: آتش نشانی ضابط پلمپ اماکن نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شریف زاده در نشست خبری دومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری که امروز و فردا (۴ و ۵ اسفند ۹۵)برگزار می شود، تصریح کرد: این همایش فرصتی است که مدیران اتش نشانی سراسر کشور در کنار یکدیگر و در جهت انتقال تجربیات واندوخته های حاصل از ماموریت های مختلف خود و همچنین برنامه های پیش بینی شده آینده به بحث و تبادل نظر بپردازند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حضور اساتید دانشگاهی داخل و خارج از کشور در این همایش بیان کرد: پیش بینی می شود در کارگاه های آموزشی این همایش بتوانیم درجهت افزایش دانش آتش نشانان قدم برداریم. مدیریت یکپارچه ایمنی شهری در کشور وجود ندارد و همین بخش بخش شدن موضوع توسط سازمان ها و انداختن مسئولیت ها بر گردن دیگری کارها را دشوارتر می کند.

وی با اشاره به شعار «عزم ملی برای زندگی ایمن» که برای این همایش در نظرگرفته شده است، اضافه کرد: کاری انجام نمی شود مگر با اراده خود مردم و اینکه محل زندگی و کار آنها به طور کامل ایمن نشود، نتیجه ای حاصل نخواهد شد. ایمنی شهری از یک سو مربوط به خود شهروندان می شود و آتش نشانی ضابط پلمپ اماکن تجاری نیست که به طور قطع با رعایت ایمنی و همراهی مردم شاهد اتفاقات ناگوار نخواهیم بود.

شریف زاده با اشاره به حضور ۱۲ نفر از اساتید کشورهای خارجی و ۱۵ نفر از استاتید داخل کشور دراین همایش اذعان کرد: این افراد در روزهای برپایی این همایش به ایراد سخنرانی های تخصصی در باره ایمنی شهری می پردازند. به طوری که شاهد حضور اساتید کشورهای استرالیا، فنلاند، اتریش، بلژیک، فرانسه، امارات، اسپانیا، سوییس و هلند هستیم.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حاشیه این همایش نمایشگاه تخصصی در خصوص اقلام تخصصی ایمنی که به کشور وارد می شود و همچنین تولید کنندگان محصولات ایمنی برپا می شود.

در ادامه قدیری معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص این همایش با بیان اینکه با توسعه صنعت و ورود تکنولوژی های جدید ریسک خطر زندگی افزایش پیدا کرده است، گفت : امروزه چوب و پارچه و تکنولوژی های جدید در خانه های شهروندان به مواد صنعتی تبدیل شده اند. چرا که خطر در سی سال اخیر سه برابر افزایش یافته است. به طوری که میزان تولید گازهای سمی در منازل و در نهایت استنشاق این گازهای سمی منجر به مرگ فرد بعد از ۵ ثانیه می شود.

وی با اشاره به حوادث سعادت آباد و پونک طی چند روز گذشته اظهارکرد: این حوادث در زیرزمین این ساختمان ها صورت گرفت اما ساکنین به دلیل استنشاق این گازها از زیرزمین جان خود را از دست دادند.

قدیری با بیان اینکه مهندسی حریق و ایمنی از پیچیده ترین رشته های دنیاست، تصریح کرد: چرا که این رشته تلفیقی از رشته های مهندسی معماری، عمران، شیمی و حتی موضوعات اجتماعی است. حوزه ایمنی یک تیغ چند لبه است و متاسفانه هر کسی به خود اجازه می دهد که به این رشته ورود پیداکند. پس لازم است در این حوزه به صورت تخصصی تری عمل کنیم.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری این همایش با رویکرد ایمنی وآموزش های شهروندان گفت: در منازل، معابر، خودروها، تونل ها، پیاده رو ها و رودخانه ها، بوستان ها باید ایمنی رعایت شود. چرا که طی سالهای گذشته کشته های حریق دو درصد از کشته های حوادث شهری را شامل شده اند.

وی با اشاره به ۴ محور برگزاری این همایش اشاره کرد: مهندسی حریق و ایمنی شهری، مدیریت یکپارچه ایمنی شهری، فناوری ها و استفاده از تکنولوژی های نوین برای ایمن سازی و همچنین جنبه های ایمنی و زیست محیطی از موضوعاتی است که یک ساختمان قبل از اینکه مجوز ایمنی بگیرد باید رعایت کرده باشد.

کد N1643669

وبگردی