آفتاب
شطرنج زنان جهان - تهران؛

توقف بخت نخست قهرمانی و پدیده مسابقات در آغاز مرحله چهارم

توقف بخت نخست قهرمانی و پدیده مسابقات در آغاز مرحله چهارم

مرحله چهارم مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در حالی آغاز شد که پدیده رقابت‌ها و بازیکن چینی که بخت نخست قهرمانی به حساب می‌آید، برابر حریفان خود متوقف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر،  مرحله چهارم مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان از روز گذشته با حضور هشت شطرنجباز از کشورهای چین (سه بازیکن)، هند، گرجستان، اوکراین، بلغارستان و روسیه  وارد مرحله چهارم شد. دیدارهای دوم این مرحله در حالی امروز سه شنبه برگزار می شود که در دیدارهای نخست نمایندگان هند و اوکراین حریفان خود را شکست دادند و دو دیدار هم در حالی به پایان رسید که طی آن شانس اول قهرمانی و پدیده مسابقات به تساوی رضایت دادند.

در دیدارهای دور نخست مرحله چهارم، بازی «هاریکا دروناوالی» برابر «نانا زاگنیدزه» به سود هاریکای هندی به پایان رسید. این بازی به صورت متعادل پیگری می شد و در حرکت سی ونهم با اشتباه فاحش زاگنیدزه بازی در اختیار هاریکا قرار گرفت تا این که نماینده گرجستان در حرکت چهل و هفتم تسلیم شد.

 «آنا موزیچوک» اوکراینی موفق شد با مهره سفید بر «آنتوانتا استفانوا» قهرمان سابق جهان غلبه کند. بازی با وضعیتی پیچیده پیگیری می شد که حرکت مشکوک اسب استفانوا کمی وضعیت را به سود موزیچوک تغییر داد اما استفانوا در حرکت بعدی دچار اشتباه بزرگتری شد و این بازیکن ۵ حرکت بعد تسلیم شد.

همچنین رقابت «کاستنیوک» روس که پدیده مسابقات تا به این مرحله بوده و «شین چن نی» تا حرکت چهل و یکم پیش رفت و در نهایت طرفین به تساوی رضایت دادند.

 رقابت «شونگینی تان» هم برابر بخت نخست قهرمانی «ونجون جو» پس از ۷۹ حرکت و ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه مبارزه با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

کد N1642552

وبگردی