آفتاب

هنر معماری در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است

هنر معماری در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است

مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ساخت و سازهای کشور کمتر به هنر معماری توجه شده است.

به گزارش ایرنا، علی اصغر کاراندیش مروستی عصر دوشنبه در همایش ساخت و ساز و رونق اقتصادی در مشهد افزود: معماری و شهرسازی از جمله موضوعات بسیار مهمی است که در حوزه فرهنگ و هنر اثر گذار است.
وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی بر اساس توجه به موضوعات و زیرساخت های فرهنگی در پروژه های عمرانی مطرح می شود، اظهار کرد: این پیوست به دلیل مشکلات مالی یا کسب سود بیشتر در بسیاری از ساخت و ساز ها نادیده گرفته می شود.
وی گفت: در شهر مشهد ساختمان های بلند مرتبه، حرم مطهر رضوی را محاصره کرده اند که این امر مشکلات فرهنگی بسیار به وجود خواهد آورد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: منطقه ٢٢ تهران نیز که همه امیدوار بودند به عنوان الگوی شهرسازی معرفی شود به دلیل صدور بیش از حد مجوز ساخت و ساز، از حالت عادی خارج شد و اگر مدیریت نمی شد شرایط بسیار حاد برای تنفس مردم تهران به وجود می آورد.
وی اظهار کرد: مشکل دریاچه ارومیه نیز به دلیل ساخت پلی است که سال های گذشته بدون کسب نظر کارشناسان انجام شد.
وی با بیان اینکه بازنگری در حوزه ساخت و ساز و معماری کشور ضروری است گفت: انجام کاری که در آن مطالعه شده باشد می تواند سودآوری بیشتر نیز به همراه داشته باشد.
کاراندیش افزود: در سال ٩٣ با توجه به بازنگری هایی که در سالن تئاتر شهر تهران انجام شد از وقوع بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری شد.
وی اظهار کرد: در شرایط فعلی نیز هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم فرهنگی یک ملت است و در این زمینه معماری و شهرسازی نقش بسزایی ایفا می کند.
وی با بیان اینکه در حوزه معماری باید به بایسته های فرهنگی به صورت ویژه توجه نمود گفت: معماری کارشناسی شده می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمند در خوزه فرهنگی به همراه داشته باشد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1642165

وبگردی