آفتاب
در بازدیدی مطرح شد:

باغ سیب کرج سال دیگر جوان می‌شود/تغییر کاربری افسانه‌ شد

باغ سیب کرج سال دیگر جوان می‌شود/تغییر کاربری افسانه‌ شد

کرج- معاون امنیتی سیاسی استاندار البرز با اشاره به اینکه باغ سیب کرج یک‌سال دیگر جوان می‌شود، گفت: اجازه نمی‌دهیم وجبی از این خاک تغییر کاربری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو ارتقایی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از باغ سیب مهرشهر کرج، اظهار کرد: بخشی از درختان باغ سیب مهرشهر کرج که عمر بیش از ۵۰ سال دارد طبق برنامه‌ریزی در ستاد فضای سبز استان با کمک همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه قطع شد.

وی بابیان اینکه درصدد هستیم با کاشت درختانی نو احیای باغ را شاهد باشیم، افزود: در سفر رئیس‌جمهور به البرز این قول داده شد تا باغ پابرجا بماند و کاربری فضای سبز و باغی در طرح جامع حفظ شود.

معاون استاندار البرز خاطرنشان ‌کرد: برای ادامه حیات کرج نیازمند احیای مجدد باغ سیب هستیم به همین منظور بنا شد با اعطای تسهیلات از سوی سازمان جهاد کشاورزی و صرف اعتباری بالغ ۳ میلیارد تومان باغ سیب مهرشهر کرج احیا شود.

ارتقایی با تأکید بر اینکه در بیش از ۵۰ هکتار اراضی که فاقد درخت بود کاشت صورت گرفته است، تصریح کرد: بالغ‌بر ۳۱ هکتار درخت فرسوده قطع‌شده تا بعد از یک سال زیر کشت درخت رود.

وی با اعلام‌ اینکه بنا است ۲۷۲ هکتار از باغ پایان سال ۹۶ احیا و شاهد بهره‌برداری از باغ جوان باشیم، گفت: این باغ در جنوب شرقی کرج قرار دارد که کریدور هوایی از این منطقه عبور می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه احیای باغ سیب تأثیر فراوانی در ارتقای کیفیت آب کلان‌شهر کرج خواهد داشت، اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم وجبی از این خاک تغییر کاربری شود؛ با همکاری اداره کل راه و شهرسازی برنامه‌ریزی می‌شود تا حقی در این میان از بنیاد مستضعفان از بین نرود.

معاون استاندار البرز اعلام کرد: نگرانی برای مردم وجود ندارد از طرفی حساسیت مردم را نسبت به قطع درختان فرسوده ارج می‌نهیم.

کد N1641900

وبگردی