آفتاب

یلدریم: روند الباب را در الرقه ادامه خواهیم داد

یلدریم: روند الباب را در الرقه ادامه خواهیم داد

نخست وزیر ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد روند مبارزه با تروریست‌ها در الباب را در الرقه ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین، بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه درآخرین روز پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: همان روشی که برای مبارزه با تروریسم در الباب سوریه انجام داده ایم در رقه نیز ادامه خواهیم داد.

در حال حاضر نیروهای ترکیه از ارتش آزاد سوریه حمایت می کنند و صفحه جدیدی در سیاست خارجی با آمریکا می گشاییم.

به گزارش آناتولی وی در این باره ادامه داد: آمریکا خواهان سرعت بخشیدن به تلاش علیه تروریسم است. در دیدار با مقامات این کشور مطرح کردیم که برای مبارزه داعش استفاده از دیگر گروه های ترورییستی مانند پ.ک.ک و پ.ی.د روش درستی نیست.

به نظر ما این مبارزه باید شیوه شایسته یک کشور متحد ناتو و همچنین شریک استراتژیک اجرا شود. فکر می کنم حساسیت ما مورد توجه آنها قرار گیرد.

اینکه روند پاکسازی منطقه الباب در چارچوب عملیات سپر فرات تا به کی ادامه می یابد به نظامیان مربوط است، ولی می توان گفت هر چه قدر لازم باشد ادامه خواهد داشت.

کنترل الباب حاصل شده است و عملیات پاکسازی ادامه دارد. بله مشکلات نیز وجود دارد، زیرا از یک سو با تونلهای زیادی زیرزمینی و از سوی دیگر با مهاجمان انتحاری مواجهه می شویم. از همه مهم اینکه راه ارتباطی تکمیلی این گروه تروریستی قطع شده است.

با توجه به حضور گروه تروریستی پ.ی.د در غرب رود فرات، اقدام نظامی برای رفع هر گونه تهدید حق مسلم ترکیه است. بنابراین در این راستا اقدام خواهد شد. امروز گاهی در شمال عراق گاهی در غرب و شرق این کشور عملیات انجام می دهیم.

برای ما در این زمینه تفاوتی وجود ندارد. پاسخ به تهدیدها حق مسلم ترکیه است. ما از متحدان خود درخواست کردیم که در مبارزه با تروریسم و آزادسازی الرقه با ما همکاری کنند نه با گروه تروریستی پ.ی.د.

52310

کد N1641827

وبگردی