آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

ترویج ورزش باستانی حمایت از سلوک و رفتار اهلبیت (ع) است

ترویج ورزش باستانی حمایت از سلوک و رفتار اهلبیت (ع) است

یزد - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: ترویج ورزش باستانی و پهلوانی در بین مردم و دانش آموزان در عمل گسترش فرهنگ حمایت از آموزه های دینی و منش و رفتار اهلبیت عصمت و طهارت (ع) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهزاد حمیدی شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره باستانی دانش آموزان کشور در یزد افزود: ورزش باستانی خاستگاه جوانمردی و ترویج فرهنگ درستی و اخلاق است و باید روز به روز گسترش یابد.
وی ادامه داد: در سال های اخیر برای گسترش رشته های مختلف ورزشی در بین دانش آموزان دختر و پسر در سطح مدارس کشور برنامه های خوبی با همکاری متولیان عرصه تعلیم و تربیت انجام گرفته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگ عنایت به اهلبیت عصمت و طهارت (ع) درون ورزش پهلوانی است و قطعا از برنامه های مهم ما گسترش این ورزش در بین دانش آموزان است.
حمیدی گفت: بدون شک اگر نام و ذکر اهلبیت عصمت و طهارت (ع) و فرهنگ والای جوانمردی از ورزش زورخانه ای گرفته شود چیزی باقی نمی ماند چون روح این ورزش مهم همان اخلاق ، ادب و توجه به ارزش های معنوی است.
هشتمین جشنواره ورزش های باستانی و پهلوانی دانش آموزان کشور با حضور 250 ورزشکار به مدت چهار روز در قالب 18 تیم از استان های یزد، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، تهران، خراسان رضوی و شمالی، البرز و اصفهان در سالن صدرای یزد پیگیری شد.
در این مسابقات دانش آموزان دوره دوم متوسطه در سه بخش هنرهای فردی، ورزش‌های زورخانه‌ای تیمی و کشتی پهلوانی با هم به رقابت پرداختند .
در پایان این جشنواره در مجموع امتیازها فرزین شاه‌باز نماینده دانش آموزان استان خراسان رضوی به عنوان پهلوان برتر این دوره از مسابقات معرفی شد.
در مراسم اختتامیه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری بخصوص هنرنمایی باستانی کاران دانش آموز، اهدای مدال های اول، دوم و سوم رده‌های مختلف و همچنین تقدیم بازوبند پهلوانی به نفر برتر این دوره از مسابقات انجام گرفت.
استان یزد 220 هزار دانش آموز دارد .
7536/5054 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
کد N1641145

وبگردی