آفتاب

اتحاد زنجيره‌اي دلواپسان علیه دولت/ بحران سازی با ساخت فیلم های جعلی و اخبار سیاه!

اتحاد زنجيره‌اي دلواپسان علیه دولت/ بحران سازی با ساخت فیلم های جعلی و اخبار سیاه!

خبرگزاري تسنيم به‌تنهايي با ٢٠٢ خبر منفي عليه عباس آخوندي و وزارت راه و شهرسازي ركورد سياه‌نمايي عليه دولت را به خود اختصاص داده است. خبرگزاري فارس با ١٩١ خبر و خبرگزاري نسيم با ٧٤ خبر عليه وزارت راه و شهرسازي رتبه‌هاي بعدي تخريب دستاوردها و عملكرد دولت در اين وزارتخانه را به خود اختصاص داده‌اند.

هجمه به دولت و سياه‌نمايي عليه دستاوردهاي دولت يازدهم چنان با شتاب انجام مي‌شود كه رئيس‌جمهوري بارها درباره آن سخن گفته است. حسن روحاني، رئيس دولت يازدهم، بارها درباره كساني كه به‌بهانه نقد دولت اميد مردم را نشانه رفته‌اند، صحبت كرده و دوستانه و رسمي به رسانه‌هاي تخريبگر هشدار داده است؛ اما مصونيت اين رسانه‌ها باعث شده آنها بي‌پرواتر از هميشه و با استفاده از ابزارهاي متعددي كه به‌ مدد استواري دولت، فيلترينگ آنها ناكام مانده دست به تخريب بزنند.

امروز حجم تخريب‌ها عليه دولت به حدي رسيده كه تمامي كارگزاران دولت اصلاحات كه هر ٩ روز يك بحران را تجربه مي‌كردند هم اذعان مي‌كنند هرگز در دو دولت اصلاحات با چنين موجي از تخريب مواجه نبوده‌اند. يكي از وزارتخانه‌هايي كه همواره هدف جريان تخريبي بوده، وزارت راه و شهرسازي است. عباس آخوندي، وزير راه نيز البته به‌دليل مواضع سياسي‌اش و افشاي تخلفات گسترده هم‌كيشان سياسي تخريب‌گران تخريب شده است.

براساس تحليل محتواي انجام‌شده از سوی جمعي از دانشگاهيان از فقط سه خبرگزاري مخالف دولت، آمارهاي جالبي به دست آمده كه نشان مي‌دهد هماهنگي عجيب و سؤال‌برانگيزي براي انتشار اخبار منفي و تخريبي عليه وزارت راه و شهرسازي در جريان است و همان‌طوركه رئيس‌جمهور بارها اعلام كرده، مخالفان از يك اتاق فكر مشترك دستور مي‌گيرند. تعداد روزهاي ١٠ ماهه گذشته از سال جاري ٣٠٦ روز مي‌شود كه با احتساب ٦٤ روز تعطيلي رسمي، ٢٤٢ روز كاري به دست مي‌آيد. در اين ٢٤٢ روز خبرگزاري تسنيم به‌تنهايي با ٢٠٢ خبر منفي عليه عباس آخوندي و وزارت راه و شهرسازي ركورد سياه‌نمايي عليه دولت را به خود اختصاص داده است. خبرگزاري فارس با ١٩١ خبر و خبرگزاري نسيم با ٧٤ خبر عليه وزارت راه و شهرسازي رتبه‌هاي بعدي تخريب دستاوردها و عملكرد دولت در اين وزارتخانه را به خود اختصاص داده‌اند. خبرگزاري فارس تنها در آذرماه كه ٢٣ روز كاري بود، ٨٣ خبر و تحليل منفي عليه وزارت راه و شهرسازي منتشر كرده كه حدود چهار خبر در روز بوده است. خبرگزاري تسنيم نيز در آذرماه، ٧٤ خبر و گزارش منفي عليه وزارت راه و شهرسازي منتشر كرده است.

از هفته پاياني آذرماه تا هفته نخست بهمن، دلواپسان چندين فايل ويدئويي توهين‌آميز عليه آخوندي منتشر كرده‌اند كه تهيه هركدام از آنها نيازمند كار حرفه‌اي يك تيم است كه البته فاقد هرگونه ارزش خبري است و صرفا برای جريان‌سازي عليه دولت به كار مي‌رود.

این بررسي فقط محدود به سه خبرگزاري مخالف است و اگر مشابه اين تحليل محتوا از بخش‌هاي خبري و تحليلي صداوسيما و همچنين رسانه‌هاي مكتوب يك جريان سياسي خاص انجام شود، ابعاد گسترده‌تري از انجام عمليات رواني عليه دولت براي مردم روشن مي‌شود؛ اما اين خبرها خوراك اوليه شبكه گسترده اين جريان سياسي در فضاي مجازي است؛‌ شبكه‌اي كه به‌صورت زنجيره‌اي محتواي توليد‌شده در رسانه‌هاي رسمي‌شان را بازنشر مي‌دهند تا بتوانند افكار عمومي را به نحوي مديريت كنند كه به اهداف سياسي و اقتصادي خود برسند.
کد N1639156

وبگردی