آفتاب

تولید سالانه 289 هزار متر مربع فرش‏ دستباف در آذربایجان غربی

تولید سالانه 289 هزار متر مربع فرش‏ دستباف در آذربایجان غربی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‏غربی گفت: پنج هزار شغل جدید با تسهیلات 2500 میلیارد ریال در واحدهای ...

دنیای اقتصاد – ارومیه – بهاره پورعلی:معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‏غربی گفت: پنج هزار شغل جدید با تسهیلات 2500 میلیارد ریال در واحدهای صنفی آذربایجان‏غربی ایجاد می‏شود.

محمد دهقان با اشاره به احیای واحدهای تولیدی صنفی نیمه فعال در استان اظهارکرد: در این زمینه تاکنون 2500 واحد صنفی نیمه فعال در استان شناسایی شده که زمان‏بندی اجرای آن از سال 95 تا 99 هدف‌گذاری شده است. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‏غربی گفت: از سوی دیگر پیش‏بینی کل اشتغال جدید پنج هزار نفر و تسهیلات مورد نیاز برای راه‏اندازی آن، 2500 میلیارد ریال برآورد شده است. وی با اشاره به اینکه تاکنون 450 واحد صنفی مورد پایش قرار گرفته است، تصریح کرد: در این باره میزان اشتغال جدید در سال 95 نیز به تعداد 900 نفر بوده است. وی افزود: تاکنون 220 واحد صنفی برای اخذ تسهیلات به بانک‏های عامل معرفی شده و تعداد واحد بهره‏مند تسهیلات نیز 26 واحد بوده و علاوه‌بر آن، کل مبلغ تسهیلات پرداختی نیز به چهار هزار و 840 میلیون ریال رسید. وی در ادامه با اشاره به فعالیت‏های فرشبافی در استان تصریح کرد: در آذربایجان‏غربی برابر آمار موجود و بررسی‌های انجام یافته سالانه 289 هزار متر مربع انواع فرش‏های دستباف در سبک‌های قبا، ماهی، نقشه، افشار و فرش تمام ابریشم از سوی 72 هزار بافنده در ابعاد و نقوش و رنگ‌آمیزی‌های متنوع تولید می‏شود.

کد N1639114

وبگردی