آفتاب

ترفندى براى لاغرى شاغلان پشت میز در حین کار

ترفندى براى لاغرى شاغلان پشت میز در حین کار

محققان به روشى جدید در طرز ایستادن و نشستن پى بردند که مى توان در محل کار و زمان هاى پشت میز نشینى وزن کم کرد.

اضافه وزن و چاقى به دلیل ماشینى شدن زندگى و پشت میز نشینى یکى از معضلات تهدید کننده سلامت بشر امروز است، بسیارى از افراد ساعت هاى طولانى از وقت خود را در محل کار و پشت میز گذرانده و فرصتى براى انجام تمرین هاى ورزشى ندارند به همین دلیل محققان به دنبال روش‌هایى موثر براى کاهش وزن و افزایش چربى سوزى در حین کار و فعالیت هاى روزانه افتادند.

در مطالعه جدیدى دانشمندان نشان دادند که  استفاده از روش میز ایستاده تاثیر زیادى در کاهش وزن و آسیب هاى ناشی از پشت میزنشینى بر سلامتى انسان دارد.

در این تحقیقات، پژوهشگران دریافتند که ایستادن با تعداد دفعات بیشتر در بین زمان هاى پشت میز نشینى حین کار بیش از ایستادن هاى طولانى در کاهش وزن نقش دارند.

مطالعه جدید در دانشگاه گلاسکو انگلستان انجام شده و دانشمندان نشان دادند، افرادى که تمایل دارند در حین کار و پشت میز نشینى وزن خود را کم کنند به جاى آنکه تمرکز خود را بر ایستادن به مدت طولانى قرار دهند، بهتر است بر روی تعداد دفعات ایستادن خود و افزایش آن تمرکز کنند.

در این مطالعه نشان داده شد، مردانى که در طول هشت ساعت کارى بین زمان هاى پشت میز نشینى از جاى خود بلند شده و  ۹۰ ثانیه ایستاده فعالیت کردند بیش از مردانى که در طول روز به مدت ١۵ دقیقه و در مجموع معادل زمان گروهى قبلى ایستاده بودند، کاهش وزن داشتند که در نتیجه با وجود اینکه هر دو گروه به یک اندازه زمان در طول روز ایستاده بودند اما مردانى که تعداد دفعات بیشتر از جاى خود بلند شده و مجدد نشسته و به کار خود ادامه دادند سرعت و میزان کاهش وزن بیشترى را تجربه کردند.

دانشمندان اظهار داشتند که نتایج تحقیقات بسیار تعجب آور بودند، اما در واقع به دلیل اینکه در روند بلند شدن و نشستن عضله ها به یکباره دچار تغییر حالت شده انرژى بیشتر در این بلند شدن و نشستن ها نسبت به ایستادن  به مدت طولانى در بدن سوزانده و در نتیجه فرد بیشتر کاهش وزن پیدا مى کند.

باشگاه خبرنگاران
کد N1638970

وبگردی