آفتاب

آمادگی ایران برای گسترش مناسبات فرهنگی و دانشگاهی با بوسنی و هرزگوین

آمادگی ایران برای گسترش مناسبات فرهنگی و دانشگاهی با بوسنی و هرزگوین

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایرن با وزیر امور مدنی بوسنی و هرزگوین راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، عادل عثمانوویچ ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور به تبیین حوزه مسئولیت وزرات امور مدنی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی پرداخت و افزود: وزارت امور مدنی آمادگی دارد از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای ارتقای روابط دو کشور بهره‌برداری کند.

وزیر امور مدنی بوسنی و هرزگوین با تشریح روند تصویب موافقتنامه‌ها و تفاهمنامه‌ها در کشور بوسنی و هرزگوین اظهار امیدواری کرد که برنامه مبادلات فرهنگی دو کشور پس از طی روند معمول به امضای مقامات دو کشور برسد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک در سارایوو با همتای ایرانی خود دیدار کند.

محمود حیدری، سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به سفر برخی مقامات عالی رتبه سیاسی، پارلمانی و هیات‌های تجاری و فرهنگی از جمله جمعی از فعالان اقتصادی توزلا و انجمن مادران سربرنیتسا به تهران در ایام اخیر گفت: استقبال مردم سارایوو و موستار از برنامه‌های روزهای فرهنگی ایران که مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، نشان‌دهنده عمق اشتراکات فرهنگی دو ملت است.

در این دیدار حیدری از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تجدید برنامه مبادلات فرهنگی دو کشور و تقویت مناسبات علمی و دانشگاهی به ویژه در عرصه فناوری‌های نوین خبر داد.

کد N1637880

وبگردی