آفتاب
دادستان کل کشور:

انقلابی گری، تندروی نیست/تاثیر قوه قضائیه بر سلامت نهادها

انقلابی گری، تندروی نیست/تاثیر قوه قضائیه بر سلامت نهادها

دادستان کل کشور با اشاره به ضرورت انقلابی بودن قوه قضائیه گفت: این انقلابی بودن طبق نظر رهبری، تندروی در رفتار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش قوه قضائیه انقلابی با اشاره به انقلابی گری قوه قضائیه، گفت: انتظار نسل فعلی از حاکمیت این است که هر تمام بخشهای نظام وصف انقلابی گری را در عمل داشته باشند.

وی افزود: در سالهای اخیر مقام معظم رهبری به عنوان کسی که تعیین کننده سیاست های کلی نظام و راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است به همه اقشار و کسانی که در دستگاه های مختلف مسئولیت هایی را عهده دار هستند و همچنین به جوانان و دانشگاهیان تاکید کردند که انقلابی بودن را حفظ کنند .

دادستان کل کشور با اشاره به انتظار رهبری از قوه قضائیه گفت: هسمو با سایر نهادها از قوه قضائیه هم این انتظار انقلابی گری وجود دارد در هفته قوه قضائیه در سال جاری،رهبری نکته ای را برای اولین بار در مورد دستگاه قضا مطرح کردند.

وی افزود: رهبری در این دیدار اعلام کردند که قوه قضائیه باید صد در صد انقلابی بوده و رفتار کند.انقلابی گری تند روی نیست بلکه به معنای دلسوزانه و به دور از رودربایستی رفتار کردن است و این سخنان رهبری منشوری برای ما محسوب می شود.

دادستان کل کشور در ادامه و با اشاره به اینکه قاضی با یک واسطه منسوب رهبری است،گفت: یکی از شرایط قضاوت،عدالت است و در هیچ مکتبی به جز اسلام قضاوت از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار نیست.

منتظری به اهمیت دستگاه قضا برای نظام جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد :اگر دستگاه قضا در مسیر مطلوب و مورد نظر رهبری حرکت کند،می تواند در سلامت سایر دستگاه ها حتی نیروهای مسلح نقش داشته باشد.

ادامه دارد.....

کد N1637412

وبگردی