آفتاب
رئیس هیات مدیره خبرگزاری رسمی مالزی:

زیباسازی بناهای فرهنگی و مذهبی مالزی یکی از زمینه های همکاری با اصفهان است

زیباسازی بناهای فرهنگی و مذهبی مالزی یکی از زمینه های همکاری با اصفهان است

اصفهان - ایرنا - رئیس هیات مدیره خبرگزاری رسمی مالزی ( برناما ) در دیدار با استاندار اصفهان همکاریهای فرهنگی بویژه زیباسازی و تزئینات داخلی بناهای فرهنگی و مذهبی این کشور و گردشگری را از زمینه های همکاری با اصفهان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، ' ازمان اوجانگ ' روز چهارشنبه در دیدار با ' رسول زرگرپور' ضمن توصیف جاذبه های معماری و تزئینات چشمنواز بناهای تاریخی و اماکن فرهنگی و مذهبی اصفهان خواستار تبادل هنرهای ترئینی شد و افزود: زیباسازی مساجد و بناهای فرهنگی - مذهبی مالزی توسط هنرمندان اصفهانی، زمینه خوبی برای همکاری است.
وی افزود: ذوق هنری که در مساجد و بناهای تاریخی اصفهان به کار رفته است، چشم هر بیننده ای را خیره می کند و من امیدوارم زمینه ای فراهم شود تا مالزی از توانایی هنرمندان اصفهان بهره مند شود.
در این دیدار که رئیس خبرگزاری ایرنا استان اصفهان و مدیران این رسانه نیز حضور داشتند ،رئیس خبرگزاری مالزی با اشاره به خواهرخواندگی شهرهای اصفهان و کوالامپور، خواستار استفاده از این فرصت برای توسعه همکاری ها بین اصفهان و مالزی شد.
رئیس هیات مدیره خبرگزاری مالزی افزود: شهرداران اصفهان و کوالامپور می توانند زمینه همکاری دو شهر را در زمینه های مختلف فراهم کنند.
ازمان اوجانگ با اشاره به اینکه فصل نوینی در همکاری های خبری بین خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) و خبرگزاری رسمی مالزی ( برناما ) بوجود آمده است، گفت: بیش از 30 سال است که این دو خبرگزاری با یکدیگر همکاری دارند و سعی خواهند کرد بیش از گذشته شناخت دو ملت از یکدیگر را افزایش دهند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 60 هزار ایرانی در مالزی زندگی می کنند، گفت: همکاری های خبری با ایرنا برای دو ملت ایران و مالزی مهم و موثر است.
رئیس هیات مدیره خبرگزاری مالزی اضافه کرد: در دور جدید همکاری با ایرنا قصد داریم با انتشار اخبار و تصاویری، ایران را بیش از گذشته به مردم شرق آسیا معرفی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به تحولات ایجاد شده در عرصه خبر و اطلاع رسانی گفت: با وجود شبکه های اجتماعی و رسانه های نوظهور نیاز است تا استانداردها در عرصه خبر به روز رسانی شود و ارتقا یابند.
ازمان اوجانگ افزود: ایرنا و برناما در دور جدید همکاری ها برای دست یابی به این استانداردهای خبری و اطلاع رسانی تلاش خواهند کرد.
براساس توافقنامه جدید خبرگزای های ایرنا و برناما که در 10 بند تنظیم شده است ،همکاری های دو جانبه در تبادل تجربیات و استفاده از تولیدات در زمینه های خبر،عکس، فیلم ، آموزش ... افزایش می یابد.
توافقنامه پیشین ایرنا و برناما در مورد تبادلات خبری و فنی به سال 1385 خورشیدی برمی گردد که در 9 ماده تنظیم شده بود، اما نخستین تبادل توافقنامه همکاری حرفه ای بین این دو خبرگزاری مهم غرب و جنوب شرق آسیا مربوط به سال 1362 خورشیدی است.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار برای توسعه همکاری های اقتصادی و فرهنگی بویژه در زمینه های فرهنگی و گردشگری با مالزی اعلام آمادگی کرد.
رسول زرگرپور در این دیدار یادآوری کرد: ایران و مالزی از سالیان دور روابط خوبی با یکدیگر داشته اند و زمینه گسترش این روابط پس از برجام بیش از پیش فراهم شده است.
وی با اشاره به سفر رئیس مجلس و دادستان مالزی در ماه گذشته به اصفهان گفت: در دیدار با رئیس مجلس و دادستان مالزی به گسترش همکاری ها بین اصفهان و مالزی بویژه در زمینه های فرهنگی و گردشگری تاکید شد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در زمینه مرمت آثار تاریخی و فرهنگی از تجربیات خوبی برخوردار است، گفت: اصفهان علاقه مند است در طرح های مربوط به مرمت وتزئینات داخلی و بیرونی سازه های فرهنگی مالزی مشارکت کند.
وی با اشاره به اینکه طرح زیباسازی موزه مالزی توسط هنرمندان اصفهانی انجام شده است، افزود: همانگونه که در این طرح مشارکت کرده ایم، علاقه مندیم در زمینه مرمت آثار تاریخی و فرهنگی با مالزی همکاری کنیم.
'ازمان اوجانگ' رئیس هیات مدیره خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) یکشنبه گذشته بنا به دعوت خبرگزاری رسمی ایرنا به جمهوری اسلامی ایران و شهر تاریخی اصفهان سفره کرده است .
وی درجریان این سفر با محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) دیدار کرد و در جریان این دیدار قرارداد همکاری بین دو خبرگزاری امضا شد.
اوجانگ همچنین در جریان این سفر با سخنگوی وزارت امور خارجه، سخنگوی سازمان انرژی اتمی و مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر مسئول روزنامه ایران دیدار و گفت و گو کرده است.
براساس توافقنامه جدید خبرگزای های ایرنا و برناما که در 10 بند تنظیم شده است ،همکاری های دو جانبه در تبادل تجربیات و استفاده از تولیدات در زمینه های خبر،عکس، فیلم و آموزش افزایش می یابد.
توافقنامه پیشین ایرنا و برناما در مورد تبادلات خبری و فنی به سال 1385 خورشیدی برمی گردد که در 9 ماده تنظیم شده بود، اما نخستین تبادل توافقنامه همکاری حرفه ای بین این دو خبرگزاری مهم غرب و جنوب شرق آسیا مربوط به سال 1362 خورشیدی است.
دفتر ایرنا در کوالالامپور پایتخت مالزی نیز سال 1369 گشایش یافت و این دفتر خبری همچنان در این کشور جنوب شرق آسیا به عنوان دفتر منطقه ای فعال است.
' ازمان اوجانگ ' از سال 2016 به عنوان رئیس خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) منصوب شد و اکنون در بخش های خبری مختلفی از جمله تلویزیون برناما، شبکه خبری 24 ساعته بر روی سیستم ماهواره 'اَسترو' مالزی، رادیو 24 ساعته برناما و همچنین شبکه خبر رادیویی 24 ساعته فعالیت دارد.
2093 ** خبرنگار : اصغر دواتگر** انتشاردهنده : سلطانمرادی
کد N1637362

وبگردی