آفتاب

پاسخ تند مسکو به درخواست ترامپ درباره «کریمه»

پاسخ تند مسکو به درخواست ترامپ درباره «کریمه»

رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدرال روسیه اعلام کرد «کریمه» بخشی از خاک روسیه بوده و باقی خواهد ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ویکتور اوزیروف» رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدرال روسیه، روز سه‌شنبه در واکنش به اظهارات کاخ‌ سفید در خصوص منطقه «کریمه» اعلام کرد این منطقه بخشی از خاک روسیه بوده و از این کشور جدا نخواهد شد.

اوزیروف اظهار داشت، این موضوع مانند این است که روسیه از آمریکا بخواهد که آلاسکا را به روسیه برگرداند که این امر محال است.

وی افزود، این موضوع هر چقدر که به طول بینجامد نمی‌تواند به عنوان داد و ستد بین آمریکا و روسیه مطرح شود.

این دیپلمات روسی با اشاره به صحبت‌های «لئونید کلاشنیکوف» رئیس امور کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در مجلس دومای روسیه، افزود بیانیه کاخ سفید منجر به افزایش فشار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص موضوع کریمه خواهد شد.

کلاشنیکوف تصریح کرده بود فشار اعمال شده توسط ترامپ درخصوص مساله کریمه نشان دهنده تعارض بین عملکرد و وعده‌های داده شده توسط وی جهت به رسمیت شناختن الحاق این شبه‌جزیره  به روسیه است.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود ترامپ انتظار دارد روسیه کریمه را به اکراین بازگرداند.

لازم به ذکر است که منطقه کریمه پس از یک دوره آشوب‌های داخلی و حضور نظامی روسیه در آین منطقه، طی یک رفراندم برگزار شده در ماه مارس سال ۲۰۱۴ و رای مثبت مردم کریمه برای الحاق به خاک روسیه، به این کشور انضمام شد.

وزارت خارجه روسیه نیز بارها اعلام کرده است که رفراندوم برگزار شده در منطقه کریمه کاملا دموکراتیک بوده است که با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل مطابقت کامل دارد و مردم این منطقه به انضامم مجدد به روسیه رای مثبت دادند.

این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرده بود که مسکو در احترام به رای مردم این منطقه و خواسته آن‌ها در خصوص پیوستن به روسیه، کریمه را به این کشور ملحق ساخته است و بر موضع «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر بسته شدن درهای موضوع کریمه تاکید کرد.

کد N1637077

وبگردی