آفتاب
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

بازگشت افزون بر 110 واحد صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل استان به چرخه تولید

بازگشت افزون بر 110 واحد صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل استان به چرخه تولید

چابهار- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح کارخانه تولید لوله و پروفیل فلزی آریا چابهار گفت: با همت و تلاش دولت افزون بر 110 واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل این استان به چرخه فعالیت دوباره بازگشته و این کار موجب اشتغال 2 هزار و 500 نفر شده است.

به گزارش ایرنا، استاندار سیستان وبلوچستان روز سه شنبه در مراسم افتتاح این کارخانه در جمع سرمایه گذاران، مردم و مسئولان محلی اظهار داشت: دولت تدبیروامید به منظور ایجاد اشتغال از هیچ کوششی در زمینه راه اندازی طرح های تولیدی دریغ نمی کند.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: سرمایه گذاران در هر جای استان واحد تولیدی راه اندازی کنند و موجب ایجاد اشتغال شوند از آنان حمایت می کنیم و دست شان را می بوسیم.
وی بیان کرد: ایران اسلامی به ویژه استان سیستان و بلوچستان آینده ای متفاوت خواهد داشت و طرح های در دست اجرا در استان می تواند تحولات عظیمی را ایجاد کند.
وی گفت: بزودی در سفر ریاست جمهوری بسیاری از طرح های در دست اجرا افتتاح و برخی دیگر نیز کلنگ زنی خواهد شد.
عضو هیات‌ مدیره بانک توسعه تعاون کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: بانک توسعه تعاون از سال 1388 در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تعاونی ها در کشور راه اندازی شده است.
سید باقر فتاحی افزود: هم اینک این بانک در سیستان وبلوچستان 10 شعبه و سه باجه دارد.
وی افزود: از سال 1393 تاکنون چهار طرح اشتغالزایی با هزینه 242 میلیارد ریال در سطح استان سیستان وبلوچستان برای دریافت تسهیلات کم بهره پذیرش شده است.
وی گفت: از تمامی طرح های اشتغالزا حمایت و اقدامات لازم برای ارایه تسهیلات را انجام می دهیم.
امام جمعه چابهار با قدردانی از تلاش دولت برای راه اندازی طرح های توسعه ای و اشتغالزا اظهار داشت: افتتاح کارخانه ها در نقاط مختلف کشور از اهداف مقام معظم رهبری است که در حال تحقق است.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی افزود: با تولید می توان اشتغال ایجاد کرد و راه اندازی کارخانه ها سبب رونق اقتصادی منطقه می شود.
وی خواستار حمایت بیشتر دولت به ویژه استاندار سیستان وبلوچستان و مسئولان این استان برای ایجاد اشتغال و تسهیل در روند فعالیت های اشتغالزایی و کارآفرینی شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: با راه اندازی صنایع مختلف نظیر فولاد شاخص صنعتی شدن چابهار و توسعه ی اقتصادی و رفاهی این خطه در حال انجام است.
عبدالرحیم کردی از سفر استاندار سیستان وبلوچستان به چابهار و توجه به توسعه استان قدردانی کرد و افزود: با نگاه مدبرانه و توسعه ای استاندار بسیاری از طرح های کلان با پیشرفت خوب در حال کار است.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار با اولویت طرح های تولیدی را برای ایجاد اشتغال حمایت و تمامی امور آنها را در کمترین زمان تسهیل می کند.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید 2 راهبرد اساسی نقش در اقتصاد ملی و اثر در اقتصاد ملی را دنبال می کند.
وی ادامه داد: اثر در اقتصاد مبتنی بر مزیت های رقابتی منطقه و بازار کشورهای همسایه از جمله افغانستان و کشورهای آسیای میانه CIS است.
وی گفت: 107 واحد در سطح منطقه آزاد چابهار در حال فعالیت هستند که از این تعداد در حال حاضر 105 واحد آن در زمینه های صنایع سبک و متوسط فعالند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 2 هزارو 217 نفر در واحدهای تولیدی یاد شده اشتغال دارند.
کردی تصریح کرد: نصب کوره های فولاد کارخانه فولاد مکران تا ماه آینده انجام می شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی کارخانه تولید لوله و پروفیل فلزی آریا چابهار نیز اظهار داشت: این کارخانه در مدت 14 ماه با هزینه 170 میلیارد ریال با مشارکت بانک توسعه تعاون راه اندازی شده است.
مجتبی پادیاب افزود: تولیدات این کارخانه در فاز اول سالانه 100 هزار تن لوله و پروفیل در اندازه های مختلف است.
وی بیان کرد: با راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال 110 نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.
وی بازارهای اصلی هدف محصولات تولیدی این کارخانه را کشورهای CIS، حوزه خلیج فارس، مصرف داخلی کشور و سطح منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1636225

وبگردی