آفتاب

فرهادی : توسعه رشته های علوم و فنون دریایی در دستور کار وزارت علوم است

فرهادی : توسعه رشته های علوم و فنون دریایی در دستور کار وزارت علوم است

بندرعباس - ایرنا - وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه رشته های علوم و فنون دریایی با توجه به ظرفیت مناسب کشور از نظر دریایی در دستورکار این وزارت خانه قرار دارد.

محمدفرهادی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه ها و دانشکده های تخصصی علوم دریایی و مراکز علمی تحقیقاتی دریایی موجود ، شرایط مناسبی برای این امر فراهم کرده است.
وی ادامه داد : کشتی تحقیقاتی که امروز بهره برداری از آن آغاز شد نشانه توجه وزارتخانه به تحقیقات و آموزش دریایی است.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری اضافه کرد: کاوشگر خلیج فارس امکان تحقیقات دریایی در زمینه های گوناگون را فراهم کرده که بهره گیری از آن دانش دریایی ایران را افزایش می دهد.
وی اظهار داشت: دستگاه های مختلف می توانند سفارش تحقیق های خود را به سازمان اقیانوس شناسی داده و بدین وسیله از کاوشگر خلیج فارس استفاده کنند.
وی اشاره کرد: کشتی یاد شده در زمینه های زیست دریا ، فیزیک دریاط شیمی دریا ، ژئوفیزیک دریا ، هواشناسی دریا و نقشه برداری دریایی فعالیت کند.
وزیر علوم و تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس شناسی کشور در بندرعباس به نام کاوشگر خلیج فارس و همچنین افتتاح مرکز آپا در دانشگاه هرمزگان و نشست با مسئولان این دانشگاه سفر یک روزه به هرمزگان داشته است.
3219/7195/6048 /1484
خبرنگاران : عزت الله معمارباشی ؛ رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1635813

وبگردی